ח"כ אלי אבידר
ח"כ אלי אבידרצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

למרות הקמפיין האגרסיבי של ישראל ביתנו נגד המפלגות החרדיות, סיפר חבר הסיעה ח"כ אלי אבידר כי ביקר אצל הרב חיים קנייבסקי "כדי לקבל דעת תורה", כלשונו.

"אנחנו חוזרים כל יום על האמרה שאנחנו לא נגד חרדים. אף אחד מאיתנו לא נגד יהדות, בטח לא ליברמן שביום שישי מכבד את אשתו למרות שהוא לא שומר שבת", אמר אבידר בראיון למנדי ריזל ב'רדיו דרום'.

"אני הייתי אצל הרב קנייבסקי, פעם אחת כדי לקבל דעת תורה, ואני מאוד מעריך אותו. יש 2 רבנים שאני מאוד מעריך – הרב קנייבסקי והרב בעדני ממועצת חכמי התורה. בתים פשוטים, אין ריהוט, אין כלום. אתה פשוט מתבייש שאתה נמצא בסיטואציה שבה רב גדול בתורה חי בתנאים כאלה.

"אני מגיע לרב קנייבסקי ואני נכנס אליו הביתה וזה נראה כמו צריף. הם הסוג של היהדות שאני מעריך ומוקיר, של תקופת הכהונה שבה הפוליטיקה לא נגעה בדת. הם עוסקים בתורה מבוקר ועד לילה, ישנים שעתיים-שלוש, משרתים את הציבור בזה שהם נותנים דעת תורה, מברכים את עם ישראל, הם לא יודעים מה אומר כל חבר כנסת מטעמם".

למרות ההתנגחויות הפוליטיות הוא מעריך באופן אישי את ראשי המפלגות החרדיות. "אני מעריך את דרעי, אני מאוד מעריך את גפני ומאוד מעריך את ליצמן. שניהם עזרו לי כשהייתי מנכ"ל הבורסה ליהלומים. יש כמה חברי כנסת שהיום אני רב איתם בגלל הפוליטיקה המגעילה הזו. היא גורמת לי שלא ישארו לי חברים".