הפאנל היום בבורסה
הפאנל היום בבורסהצילום: סיון פרג'


הנהלת מנהלת הליגות לכדורגל, בעלי קבוצות, שחקנים ומאמנים פקדו הבוקר את בניין הבורסה לניירות ערך לרגל פתיחת עונת ליגת הבורסה לניירות ערך שתחל במוצאי השבת הקרובה, 24 באוגוסט 2019.

כזכור, הבורסה חתמה לפני כחודשיים עם מנהלת הליגות לכדורגל הסכם חסות ראשית לשלוש השנים הבאות. במסגרת ההסכם שמה הרשמי של ליגת העל יהיה במהלך שלוש עונות המשחקים הקרובות "ליגת הבורסה לניירות ערך".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל בירך על ההסכם עם הבורסה כשפתח את טקס ההשקה החגיגי כשאמר: "הבורסה לניירות ערך היא הגוף הפיננסי המוביל והחשוב במדינת ישראל וההחלטה שלו לחתום על חוזה המאמץ את הכדורגל לשלוש השנים הבאות מראה על האמון הרב שלהם בספורט האהוב בישראל. הכדורגל הישראלי חוזר להיות אחד הגופים האטרקטיביים עבור נותני חסויות. הבורסה תסייע בכלים והכשרה פיננסית לשחקנים ובעלי תפקידים במועדון ליום שאחרי הפרישה ועל כך תודתנו".

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב אמר גם הוא כי: "מטרתנו היא לחבר את הציבור הישראלי לבורסה הלאומית, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת אלא באמצעות הכדורגל הישראלי, ולכן אנו רואים ערך רב בשיתוף הפעולה האסטרטגי עם מנהלת הליגות לכדורגל ומאמינים בחיבור לקהל מגוון וחדש של ציבור מכל רחבי הארץ. מעבר לכך, החיבור ביננו לבין הכדורגל הוא טבעי, זהו ספורט קבוצתי המבליט ערכים של מנהיגות, מקצוענות, עבודה קשה, יסודיות ושיפור מתמיד. אלה גם הערכים המובילים גם בעולם העסקי".

במהלך טקס ההשקה התקיים גם פאנל בנושא כלכלי בהשתתפותם של יענקלה שחר, נשיא מועדון הכדורגל מכבי חיפה, משה חוגג, בעלי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים וארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, בהנחיית איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב:

יענקלה שחר, נשיא מועדון הכדורגל מכבי חיפה נשאל במהלך הפאנל האם ניתן לעשות כסף מכדורגל. "הרווחים של קבוצות בחול מגיעים מהכנסות של ספונסרים וזכויות שידור. הכדורגל שלנו הוא די כפוי טובה גם מצד אוהדים, עיתונאים, ושחקנים. המרדף אחרי כותרת לא מביאה את הנזק לקבוצה או בעלים. מסגרת חיובית היא הדרייב למחויבות שלי. למרות שאין הצלחות בשנים האחרונות מכרנו 18000 מנויים ואני לא רוצה לזנוח את המחויבות ותכן אני ממשיך. לצערי, אנחנו מצפינים בעלויות ואין עליה משמעותית והחשש שלנו הבעלים שאם נעזוב יכולה להיות מפולת זה מחויבות ושליחות. באיזה ספורט אחר ניתן לאסוף כמות אוהדים כזאת".

משה חוגג שהוציא במהלך השנה שלו בבית"ר מליוני שקלים אמר כי "מה שמניע אותי זה מחויבות חברתית. חשוב ליהנות ממה שעושים וכדורגל קרוב אלי. זה מחבר כמות אדירה של אנשים. כילד גדלתי בב"ש וזה משליך על ההתנהלות ומה שעשתה אלונה נותנת תקווה למי שגר בב"ש. ירושלים היא עיר מורכבת אבל מאפשרת לי לתת תרומה מיוחדת. מי שלא עושה לא טועה. יש מקום שרוצים להגיע אליו בבית"ר ואנחנו מכינים תכניות ורצים קדימה בכל הכח. בית"ר הפכה מקבוצה למועדון שמביאה שחקנים ולא רק בגלל הכסף. מאוד ברור לי לאיפה אני רוצה לקחת את הקבוצה מותגית כקבוצה ייצוגית של עיר הבירה של ישראל".

עוד אמר הבעלים הירושלמי, "אני מאוד בעד לנסות לשלב מנויים בבעלות מועדון. אתמול שברנו את שיא המנויים, מצד שני הכי מעט בליגה. המודל של האם הבעלים הוא מחזיק את המועדון או שיש מודל שותפות עם האוהדים הוא משהו שכדאי לשקול. לנסות להביא מחצי מליון אוהדים למכור מניות בסכום משמעותי יכול לייצר מודל שכזה".