כדורגל
כדורגלצילום: iStock

המאבק הולך ומחריף. למי שחשב שהמאבק נגד הכדורגל בשבת ירד מהכותרות, שיחשוב שוב.

הבוקר נשלח מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, בבקשה שייתן את חוות דעתו בנושא, בתקווה כמובן שיפעל לעצור את התופעה שמפלה, על פי הסטטיסטיקה, יותר מ-50% מהציבור בישראל, המגדיר עצמו כמסורתי.

המכתב מכיל, בין היתר, את הרשימה המלאה של שחקני הכדורגל, שחתמו בעבר על עצומה נגד הכדורגל בשבת.

העצומה, כזכור, הוגשה לראש הממשלה, שלא רק שלא עשה דבר בנושא, אלא חתם על היתר מיוחד המאפשר לשחק כדורגל בשבת. על פי הפרסומים בשנה שעברה, העצומה מסתכמת בקרוב ל-250 שחקנים שחתמו עליה. אך הרשימה האמיתית שהגיעה לידינו, מראה שלא פחות מ-311 שחקנים, מתוכם כ-111 מליגת העל, חתמו עליה.

נוסף על העצומה, המכתב מכיל גם את התגובה החריפה של פרופ' ישעיהו ליבוביץ' בזמנו כאשר עבד באוניברסיטה העברית, על פתיחת הבריכה של האוניברסיטה העברית בשבתות. ההחלטה הזו הניעה אותו להתפטר מהאוניברסיטה, בעקבות כך שלטענתו היא לוקחת חלק בויכוחים הפוליטיים ולא מכבדת את הצד שפתיחת הבריכה פוגע בשבת שלו. המכתב מסתיים בבקשה לפעולה בנושא הבוער. המכתב הוגש באמצעות שני עורכי דין, שנרתמו למאבק.

בין השחקנים שחתמו על העצומה, אפשר למצא שחקנים בכירים מאוד כמו ערן לוי, שיר צדק, איתי שכטר, גיא חיימוב ועוד רבים אחרים, המעוניינים בשינוי מיידי של המצב הקיים. טופס העצומה הועברה על ידי אבי איבגי, שוער נצרת עילית, מי שנאבק בחריפות בשנה שעברה בנושא ואיחד כוחות עם המאבק הנוכחי.