נתניהו: זה או ביבי - או טיבידוברות הליכוד

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד, בנימין נתניהו, השתתף הערב (חמישי) בכנס עם חברי העדה הבוכרית.

הוא התייחס להצהרתו של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בנוגע לישיבה בממשלת מרכז-שמאל.

"היום איימן עודה אמר שהוא יתמוך וימליץ על בני גנץ לראשות הממשלה, ושהוא מוכן להצטרף לממשלת שמאל בראשות בני גנץ".

"על זה הבחירות. ממשלת שמאל חלשה בראשות בני גנץ ברוטציה עם לפיד ואיימן עודה כחבר ממשלה או ממשלת ימין חזקה בראשותי. על זה הבחירות: זה או ביבי - או טיבי", דברי נתניהו.

מוקדם יותר, אמר ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בתגובה לדברי עודה, "אני לא אהיה חבר בממשלת הגנרלים של גנץ, יעלון ואשכנזי. גם איימן עודה ושאר מנהיגי המפלגות ברשימה".

בראיון בערוץ 13 הוסיף טיבי, "יש הבדל בין הכותרת לידיעה בריאיון של עודה. בפוסט שהוא כתב הוא הסביר כי הוא מתכוון להיכנס לממשלה רק לאחר סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית, לצד עוד דברים. כנראה שהכיבוש לא יסתיים אחרי הבחירות ולכן זהו תרחיש אוטופי, שמטרתו היא לייצר אמירה ולהגיד שאנחנו רוצים להשפיע יותר במערכת הפוליטית".

טיבי ציין כי גם הצטרפות של הרשימה המשותפת לגוש חוסם לא זכתה להסכמת כלל המפלגות המרכיבות את הרשימה. "גוש חוסם הוא מנגנון שבעזרתו ניתן להשפיע, אבל גם על זה אין הסכמה של ארבע המפלגות ברשימה שלנו. עם זאת, יש לנו אינטרס אחד להעלות את שיעור ההצבעה ואנחנו רוצים להשפיע יותר".

נזכיר כי מוקדם יותר התייחס לדברי עודה, ח"כ יאיר לפיד, אחד מראשי כחול לבן. "עודה לא יכול להגיד 'נשב איתם בממשלה' ואז לצרף אליהם את בל"ד שהם חבורה של שונאי ישראל שלא מכירים במדינה היהודית. זה דיבור כפול שלא מקובל אצל אף אחד אצלנו. עודה צריך קודם כל להסתכל על הבית הפוליטי שלו ולראות את מי הוא הכניס הביתה לפני שהוא מתחיל לנהל מו"מ קואליציוני".