עבדאללה שווורץ
עבדאללה שווורץצילום: כפיר בולטין

איך הייתם מגיבים אילו קבלתם הזמנה להצגה ששמה עבדאללה שוורץ? סביר מאד להניח שהייתם מרימים גבה או שתיים. אחת לעבדאללה שברור שהוא ערבי ואחת לשורץ שברור שהוא סופר אשכנזי.

תוסיפו לזה את המילה מתנחל ותקבלו תמיה גדולה. סקרנות רבה שאופפת את ההצגה.

וכך, מתוך המסתורין, הגעתי לחזות בהצגה החדשה של בית לסין עבדאללה שוורץ שמתחילה בערב נישואיה של לאה שוורץ לבחיר ליבה אריאל בהתנחלות הקטנה שבשומרון שבה הם גרים, והיא גועשת ורוגשת.

אפילו הוריה של לאה, ציקי (אבי קושניר האחד והיחיד), ותרצה,( ענת וקסמן הנפלאה) מוכנים לדחות את משבר היחסים ביניהם עד אחרי החתונה, למען אהבתה של בתם.

אלא שאז ציקי שומע במקרה שיר ילדים קטן ותמים, וחייו משתנים ברגע אחד. האם ציקי חולה? האם הוא מבין מה מתרחש סביבו? האם משפחתו תדע להתמודד עם מצבו? האם היישוב ידע לגלות כלפיו סובלנות? ומה יהיה עם החתונה הקרבה והאהבה הגדולה? האם ציקי ותרצה באמת יתגרשו? האם סאדאת יצליח לנחות בשלום ולחתום על הסכם השלום? אתם שואלים מה הקשר? אתם באמת חושבים שאפשר לגלות לכם מבלי לחולל כאן ספוילר?

קומדיה מטורפת ( במלא מובן המילה), מצחיקה עד דמעות (ממש כך) על אנשים שהם אולי לא "פוליטיים", אבל הם בטח לא "פוליטיקלי קורקט". על מלאכת הכתיבה שקד רמי ורד שרקם עלילה משוגעת,בלתי צפויה והפכה למתכון משובח, איכותי ונקי.