ראשי ''ימינה'' בשומרון
ראשי ''ימינה'' בשומרוןPhoto by Ben Dori/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, התייחס היום (שישי) לדיווח ב"הארץ", ולפיו שליחים מטעמה של איילת שקד הציעו לראש הממשלה נתניהו להשפיע על היועמ"ש לטובתו, במסגרת ניסיונותיה לקבל שיריון בליכוד.

סגל כתב בטורו בעיתון ידיעות אחרונות, ''בהנחה הסבירה שהפרסום על המגעים של איילת שקד לכניסה לליכוד הגיע ממפלגת השלטון, המטרה העיקרית שלו לא הייתה בהכרח לפגוע במספר המנדטים של ימינה. הרי מי שפרסום על עסקת חסינות אפשרית מרתיע אותו הוא דווקא ימין רך שנתניהו עצמו מאוד רוצה שיישאר בגוש.

"כשמתפרסמים תמלילים שבהם שקד ומקורביה סוחרים בסוגיית החסינות והתיקים מול מקורבי רה"מ, הדבר מרחיק את שקד מחזרה למשרד המשפטים", הוסיף סגל וציין כי לאחר הפרסומים והלחץ על שקד סביב החסינות נתניהו היה מעדיף להרחיק אותה לתיק הכלכלה.

''שקד עוברת מבחן התבגרות מואץ. כשקיבלה את המקום הראשון ב'ימינה' הסתכלו עליה הגברים הדתיים־לאומיים שתחתיה, לא כיושבת־ראש אלא כנשיאה. יהיו שיגידו: נערת פוסטר. בנט בחר את חברי הכנסת של הימין החדש וקיבל את הזכות לתיק הבכיר בממשלה הבאה, פרץ וסמוטריץ' המשיכו מאז באין מפריע בשלל התבטאויות חרד"ליות כאילו אין קולות חילוניים להביא.

''המתקפה האגרסיבית מהליכוד מחייבת את שקד להפנים שהיא איננה הפנים של המפלגה, אלא הראש שלה. אם ברצונם להביא יותר משבעה־שמונה מנדטים מסכנים, היא תצטרך להילחם, והם יצטרכו להפנים שהיא המנהיגה שלהם", דברי סגל.