זירת ניסיון הרצח
זירת ניסיון הרצחצילום: יוסי נהרין דוברות מד"א

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד נגד שני אחים בני 23 ו- 28, תושבי טמרה, ונגד חברם ג'מאל כנאני, גם הוא תושב טמרה בן 24, בגין קשירת קשר וניסיון לרצוח את אחיהם של האחים, נער בן 16, בשל נטייתו המינית.

האחים הואשמו אף באירוע נוסף בפציעה בנסיבות מחמירות כלפי בן משפחה ואיומים לאחר שפצעו את האח באירוע קודם. אדם נוסף, וויסאם אבו חאמד, הואשם במתן אמצעים לביצוע פשע ושינוי חלקי רכב.

על פי כתב האישום, הנער בן ה-16 הינו בעל נטיות הומוסקסואליות. במרץ 2019 גילה אחד מאחיו כי הוא מצוי בקשר רומנטי עם גבר. בעקבות הגילוי איים עליו "כמו שיריתי על הבית של דוד שלנו ואף אחד לא ידע מזה, אני ארה בך ואף אחד לא ידע שזה אני". הוא אף הצמיד סכין לצווארו של הנער ואיים עליו, "כמו שהרגתי אנשים אחרים אין לי בעיה להרוג אותך". לאחר מכן הוא הכו שני האחים הנאשמים את הנער באגרופים, בעיטות וסטירות בכל גופו, עד שהקטין איבד את הכרתו ונגרמו לו חבלות ודימום בשפה. באירוע נכחו גם אמם של האחים ואח נוסף.

בהמשך ועל רקע הגילוי, התנכלו האחים לנער יחד עם יתר בני המשפחה, על מנת לגרום לו בדרכים שונות להמיר את נטייתו המינית, שלחו אותו לפסיכולוג והגבילו את תנועותיו ביציאה מן הבית.

במאי 2019 לאחר שהנער הגיש תלונה במשטרה בגין תקיפתו, איתר אותו אחד האחים, דחף אותו בכוח לרכב, בו נכחו בני משפחה והחזירו אותו לביתו באופן שסיכל את ניסיונותיו להיעזר ברשויות אכיפת החוק ולהימלט מפניהם. בחודש יוני לאחר שהנער ביקש לעצור את ניסיונותיהם הבלתי פוסקים של אחיו ובני המשפחה לשנותו ונוכח הסכנה הממשית שחש לחייו כתוצאה ממעשיהם של אחיו, הוא עבר להתגורר בהוסטל "בית דרור" בתל אביב.

לאחר הגעתו להוסטל ניתנה החלטת בית משפט מכוחה הושם הקטין בהוסטל בצו שיפוטי ומונתה לו אפוטרופסית לדין.

בהמשך לאירועים, ועל רקע הגילוי החליטו האחים וחברם כנאני לגרום למותו של הנער בשל נטיותיו המיניות. הם הצטיידו באופנוע טימקס, מזדה ובאאודי שמסר להם אבו חאמד ביודעו כי בכוונתם לעשות שימוש ברכב לביצוע פשע, כאשר על גבי הרכב לוחיות זיהוי מזויפות. האחים וכנאני עשו שימוש ברכב כשלוחיותיו מזויפות וזאת על מנת לטשטש את זהות הרכב ולהקשות על תפיסתם בידי רשויות אכיפת החוק.

ב-26 ביולי הגיעו השלושה לתל אביב וארבו לנער מחוץ להוסטל. בשעה 13:06 הבחין כנאני בנער מתהלך לבדו בקרבה להוסטל והודיע לאחד האחים. הנער הבחין בכנאני והחל לנוס על נפשו בניסיון למלט עצמו אל תוך ההוסטל, אולם בטרם הספיק להימלט הגיח האח ברכב המזדה בנסיעה מהירה ופגע בנער. הנער קם על רגליו וניסה להימלט לכיוון ההוסטל ואף החל מתדפק על דלת הכניסה, אולם אז יצא האח מהרכב, התנפל על הנער והחל לדקרו דקירות מרובות בכל חלקי גופו, באמצעות הסכין, בכוונה לרצוח אותו. זאת תוך כדי שהנער צועק לעברו ".... תפסיק!", עד אשר תשו כוחותיו והוא התמוטט ארצה. לאחר שלמקום הגיעו עוברי אורח נמלטו השלושה מהזירה.

הנער פונה לבית החולים במצב אנוש, כשהוא מדמם, מחוסר הכרה, מונשם וסובל מריבוי חתכים בכל גופו. בין היתר, סבל משלוש דקירות מסכנות חיים - בצוואר תחתון, שיסוף בית החזה ודקירה בבטנו, אשר ריטשה את כיס המרה וגרמה לפגיעה בכבד. בעקבות פציעותיו הקשות, נותח הקטין והרופאים נאלצו לכרות חלק מהריאה השמאלית ואת כיס המרה שלו.