הרב שמואל אליהו: "הפיגוע מחייב את הממשלה בחשבון נפש"

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, הגיע היום (ראשון) לניחום אבלים בבית משפחתה של רנה שנרב הי"ד בלוד.

לאחר שיצא מבית המשפחה שוחח הרב אליהו עם ערוץ 7 והתייחס לכאב הגדול: "אנחנו באים לפה כי זה הכאב של כולנו, לא רק של המשפחה. משפחה שבאה ללוד להתחבר לעם ישראל ונמצאת פה כבר עשרות שנים. המפעל והגרעין שהם נטעו הפך להיות פרדס גדול מלא ברכה וכשהם משלמים את המחיר הזה - זה כאב גדול"

הרב סיפר על העוצמות של המשפחה: "פגשתי פה משפחה שהכאב מחזק ומחשל אותם. קשה לומר דבר כזה כשאתה בתוך השבעה עדיין אבל אתה ממש רואה את הכאב ואיך הם לוקחים את הכאב לעוצמה והתחזקות. אני מקווה שמהמקום הזה גם הממשלה תתחזק".

בהמשך הזכיר הרב אליהו כי המקום בו אירע הפיגוע, מעיין עין בובין ששמו שונה למעיין דני, הוא המקום בו נרצח דני גונן הי"ד: "הדבר הראשון שחשבתי זה על דני, שנהרג במקום הזה, ודיברתי עם אמא שלו - דבורה גונן שבוודאי הכאב שלה חוזר פעם נוספת, לחזק אותה. גם היא מלוד וגם הבן שלה נהרג באותו מקום. אין ספק שכשפיגוע חוזר פעמיים זה מחייב את הממשלה לחשבון נפש איך ייתכן שחוזרים פעמיים על אותה טעות? איך פועלים ברפיון מול המחבלים, עם תנאים מפליגים בבתי הכלא, משחררים אותם עם תשלומים למשפחות ומצפים שלא יהיו פיגועים".

על הטענות שעלו נגד הטיול במקום אמר הרב: "אנחנו לצערנו יודעים שפיגועים היו בכל מקום. בכל מקום שיהודי מסתובב הם רוצחים אותו, בין אם זה בארץ או בחוץ לארץ, בין אם זה בצרפת או בתל אביב. בדולפינריום, בעפולה או במקומות אחרים. אנחנו לא צריכים לתת להם תירוצים. דם יהודי אינו הפקר בשום מקום. לא פה ולא בהתנחלויות".