ח"כ יעקב מרגי
ח"כ יעקב מרגיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס) דוחה בראיון ליומן ערוץ 7 את דבריו של חבר הכנסת עופר שלח על שיתוף פעולה אפשרי בין 'כחול לבן' למפלגות החרדיות.

לדבריו בעוד ליברמן רק מדבר הרי שלפיד עשה ופגע באופן ממוקד בציבור החרדי ועבודה משותפת אינה אפשרית.

על כוחו היציב של ליברמן בסקרים סביב עשרת המנדטים אומר חבר הכנסת מרגי כי אכן "יש ציבור שהאג'נדה שלו מאמינה לקמפיין האנטי-חרדי, אז הוא נוגס קצת מלפיד וקבוצות שסוגיית דת ומדינה מפריעה להם".

על כך נשאל חבר הכנסת מרגי אם יתכן והציבור הדתי והחרדי צריך לעשות חשבון נפש על עצם המצב בו שנאת התורה הופכת לאג'נדה מרכזית בקמפיין בחירות. על כך הוא משיב: "עוד משחר ההיסטוריה שלנו, מרגע שניתנה תורה מסיני, עשיו שונא ליעקב. תמיד היו ותמיד יהיו כאלה. תמיד היו מי שמצרים לישראל. החכמה היא שלא להעצים אותם. אני לא אומר שלא צריך לעשות חשבון נפש. אולי יש חברי כנסת שהיו יהירים מדי בהכרזות ובהצהרות, אבל אני לא הולך להתנצל על שום הישג שהציבור התרוני הגיע אליו בזכות ולא בחסד. עדיין הציבור הזה מקופח כל כך שעוד לא הגיע הזמן לשנוא אותו על העדפה שלו".

מנקודת המבט שלו רואה חבר הכנסת מרגי את הישגו של ליברמן כנמוך באופן יחסי לזה של יאיר לפיד שבשעתו ניהל קמפיין מהסוג הזה. מרגי אינו מקבל את התחושה לפיה דרכי ההתמודדות החרדית עם הקמפיין של ליברמן אינן מניבות תוצאות. "מי אמר שזה לא עובד? יאיר לפיד הביא על קמפיין כזה 16 מנדטים. ליברמן עם הבייס שלו ועם האג'נדה האנטי חרדית הוא רק עשרה בסקרים ואני מאמין שהמציאות עוד תטפח על פניו".

כאמור, בדבריו מבטל ח"כ מרגי את טענתו של ח"כ עופר שלח לפיה ביום בו יהיה לחרדים ברור שנתניהו לא יוכל להיות ראש ממשלה הם יבואו ל'כחול לבן' ויש על מה לדבר. "עופר שלח עושה עבודה יפה למפלגה שלו בבחירות. כולם אומרים ססמאות בתקופת הבחירות, אבל כנראה שעופר שלח לא יודע כמה התהום פעורה בין מפלגתו ויו"ר המפלגה שלו לבין המפלגות החרדיות.

''היו הרבה שיתופי פעולה בינו לבין חברי הכנסת החרדים, אבל בין יו"ר מפלגתו ומפלגתו לא יהיה שיתוף פעולה. לא תהיה ישיבה עם יאיר לפיד ועם יש עתיד כל עוד הוא עומד בראש המפלגה הזו".

לדבריו קיים הבדל דרמטי בין ליברמן, שאת דבריו אין לקחת ברצינות, לבין לפיד שפעל באופן ממוקד נגד הציבור החרדי. "ליברמן הוא עכשיו שונא חרדים לעת מצוא לאחר שיצא חבול ופצוע ונתפס בלתי אמין מהבחירות הקודמות ולכן הוא לקח את האג'נדה האנטי דתית. לכן הוא עובד על זה. בזמנו זה עבד עם ה'נאש קונטרול'. הוא מנסה לשחזר את זה וברוך ה' זה לא הולך לו באותה עוצמה. ליברמן אמר הרבה דברים שהיו רחוקים מהביצוע שלו ומהעשייה שלו. יאיר לפיד עשה דברים במעשים. הוא הקים צוותים לחפש כל סוגיה שמיטיבה עם הציבור החרדי כדי לגעת בה. הייתי שם בכנסת וראיתי את הצוותים של רוני בריזון ואילן שלגי שעשו עבודת נמלים כדי לאתר איפה בר מינן החרדים מצ'ופרים. כאן יש ברי ושמא. לגבי לפיד ברור לנו ולכן אין סיכוי שיהיה שיתוף פעולה".

"את ליברמן אני מציע לא לקחת ברצינות. כשלא לוקחים ברצינות גם לא מגיבים", אומר מרגי ומזכיר "כמה שיתופי פעולה היו לליברמן עם הציבור החרדי, כמה פגישות אישיות היו לליברמן עם אדמו"רים של העדה החרדית והחסידויות, ומכאן הציבור צריך לשפוט לבד. שיתוף פעולה היה לו עם ש"ס ויהדות התורה תמיד. זה לא דבר חדש שצריך לבדוק את ההיתכנות שלו".

את תחזיתו הפוליטית מסכם מרגי בנימה אופטימית: "לאלה שחוששים לממשלת הימין אני יכול לומר שתהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו כשהחרדים שותפים לה וכשליברמן יראה שאין מנוס הוא יצטרף לממשלה הזו. אני לא רואה אותו נותן יד לאיימן עודה או לאחמד טיבי, אהוד ברק או נועה רוטמן. אני לא מהמנבאים שחורות".