בית"ר מול באר שבע הערב
בית"ר מול באר שבע הערבצילום: פלאש 90

6 שנים, זה הזמן אותו סופרים אוהדי בית"ר ירושלים מאז הפעם האחרונה שניצחו את היריבה מבירת הנגב, הפועל באר שבע, במשחק ליגה.

6 שנים עברו מאז ניצחה בית"ר באצטדיונה הביתי את הפועל באר שבע בתוצאה 0:1 משער של אבי ריקן. למעשה, ב-20 המפגשים האחרונים בין השתיים בליגת העל, 15 פעמים ניצחו הדרומיים וחמש פעמים נפרדו השתיים בתיקו.

הערב (ראשון) שוב נפרדו השתיים בתיקו אך כזה שהביא איתו רוחות של שינוי ותקווה עבור האוהדים הירושלמים כשקבוצתם הייתה עדיפה בהרבה על האורחים מבאר שבע ואולי בישרה גם על חילופי מקומות בין השתיים.

אחרי שסיימו את העונה שעברה שהייתה הראשונה בעידן משה חוגג בתחתית טבלת ליגת העל בכדורגל וניצלו במחזורי הסיום מירידת ליגה, הרכישות של הירושלמים ובניית סגל הקבוצה על ידי אנשי מקצוע הוכיחה את עצמה הערב על כר הדשא בטדי כשאלה נראו טובים בכמה רמות מול האורחים המפוחדים מבירת הנגב.

בית"ר שרק לפני שבוע גברה על באר שבע באותו האצטדיון, אצטדיון טדי שבבירה, במסגרת חצי גמר גביע הטוטו ועלתה על חשבונם למעמד הגמר שם תפגוש את מכבי ת"א, שוב הייתה טובה מהבאר שבעים אך סדרת הצלות אדירה של שוער באר שבע שבכלל הגיע מבית"ר לאחר שזו ויתרה על שירותיו עוד לפני ששיחק אצלה, שטקוס, מנעה מהירושלמים את השער המיוחל כל כך.

הבית"רים יכולים להיות מעודדים לא רק מהיכולת אלא גם מההיסטוריה כשזו פעם השלישית בעשור הנוכחי ששתי הקבוצות נפגשות במחזור הפתיחה, ובשני המקרים הקודמים הייתה זו האורחת שניצחה. הפעם הייתה בית"ר קרובה עד מאוד לשבור את הנאחס הכפול אך חסרה את הרגל המסיימת.

בסיום, בית"ר פותחת את העונה החדשה בה היא מכוונת לזכיה בתואר עם תיקו מאכזב אך כזה שמשאיר טעם של עוד. באר שבע? זו תסיים את דרכה האירופית ביום חמישי הקרוב כשתארח את פיינורד ההולנדית שהביסה אותה במשחק הראשון בתוצאה 0:3, ואם איך שזה נראה - יש לה הרבה מאוד עבודה לקראת העונה הארוכה שהחלה הערב.