חאסם ויאסר על המטוס לאיראן
חאסם ויאסר על המטוס לאיראןצילום: דובר צה"ל

צה''ל חושף הבוקר (שני) פרטים חדשים על שניים מהמחבלים שחוסלו בסוריה בעת שניסו להוציא לפועל פיגוע רחפני נפץ שתכנן והוביל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של איראן.

שני המחבלים הם חאסם יוסוף זאביב בן ה-23 ויאסר אחמד צאהר בן ה-22, מהכפרים נבטייה ובליידה בלבנון.

המחבלים שהו באיראן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות, שם עברו אימונים יעודיים בכוח קודס להפעלת כלי טייס בלתי מאוישים ורחפני נפץ.

צה''ל פרסם תמונות מטיסותיהם לאיראן, בחברת ״Mahan Air” האיראנית, לצרכי הכשרה.

כאמור, המחבלים פעלו בשבועות האחרונים במסגרת המליציות השיעיות, תחת פיקוד כוח קודס, למימוש פיגוע רחפנים נגד יעדים בישראל. שניהם חוסלו על ידי מטוסי חיל האוויר בסוריה.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, צייץ בחשבון הטוויטר שלו תגובה לתקיפת חיל האוויר בסוריה - וכינה את הפעולות הישראליות "לא שפויות".

סולימאני שתכנן את הפיגוע ופיקד עליו, איים: "הפעולות האלה של ישראל הן ללא ספק מהניסיונות האחרונים של היישות הציונית".

תיעוד: חברי החוליה אוחזים ברחפן

אמש פרסם צה"ל תיעוד של המחבלים שחוסלו בסוריה בעת שביקשו להוציא לפועל פיגוע רחפנים נגד ישראל, בהכוונת איראן. הפיגוע תוכנן על-ידי חוליה של כוח קודס האיראני. מטוסי קרב של צה''ל תקפו מספר יעדי טרור וחיסלו את המחבלים.

בסרטון שהופץ הערב נראים חברי החוליה אוחזים ברחפן ומתקדמים מנקודת השיגור המתוכננת שלו הנמצאת באזור הכפר ערנה.

נתניהו וכוכבי בצפוןלע"מ

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו סייר אתמול בצפון וקיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון האלוף אמיר ברעם ובכירים נוספים.

״הבא להורגך - השכם להורגו", אמר נתניהו וסיפר על תקיפת המחבלים. ''במאמץ מורכב של מערכת הביטחון אנחנו חשפנו שכוח קודס של איראן שלח יחידה מיוחדת של פעילים שיעים לסוריה, כדי להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ.

''אני מבקש להדגיש - זו יוזמה של איראן, זה פיקוד של איראן, וזה בשליחות של איראן", הוסיף ראש הממשלה.

''בהחלטה נועזת ובפעילות מבצעית ומודיעינית מושלמת של צה"ל אנחנו הקדמנו אותם וסיכלנו את הפיגוע הזה, מנענו פיגועים קשים. אנחנו נחשוף הלאה כל ניסיון של איראן לתקוף אותנו וכל ניסיון שלה להסתתר מאחורי תירוצים כאלה ואחרים''.

נתניהו הבהיר: ''אנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תישא בתוצאות, ואני מדגיש - המדינה תשא בתוצאות״.

הרמטכ"ל: כמה רחפני נפץ נגד מספר מטרות בארץ

קודם לכן התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי למתקפת חיל האוויר בסוריה, "הפיגוע שסיכלנו היה אמור לכלול התקפה של כמה רחפני נפץ נגד מספר מטרות בארץמי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו באופן אישי זה מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. אנחנו צריכים להיערך לכל אפשרות".

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, התייחס גם הוא מוקדם יותר למתקפה ואמר "הלילה סיכל צה״ל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל".

"שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע", סיפר ראש אמ"ן.

לדבריו, "כוח קדס ממשיך במאמצים לדרדר את היציבות באזור. אנחנו ממשיכים במאמץ לעצור את ניסיונות כוח קדס לפגוע בישראל ובאזרחיה."

יעדי הטרור שהותקפו