נשיא המדינה ניחם את משפחת שנרבאבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום (שני) ביקור חולים וביקור תנחומים אצל משפחת שנרב בבית החולים הדסה עין כרם לאחר רציחתה של בת המשפחה רִנָּה ז״ל בפיגוע סמוך לדולב ביום שישי.

הנשיא ביקר את אב המשפחה, הרב איתן שנרב שנפצע בפיגוע ומצבו הוטב ואת בנו דביר, שנפצע באורח קשה יותר ושניהם שוהים באותו חדר אשפוז כעת.

סמוך למיטתם שהו רבים מבני המשפחה הקרובה וחברים שהגיעו לעטוף ולחזק את איתן ודביר בהחלמתם.

לאחר שניחם הנשיא את הרב ובנו ואת תמר, בתו הנוספת של הרב ששהתה עימם בחדר, שוחח הנשיא עם הרב איתן שאמר: "החיבוק של עם ישראל משאיר אותנו ללא מילים. העם שלנו חזק ואנחנו רוצים לחזק גם אותך אדוני הנשיא, כולנו כל כך חזקים ומתפללים לשלום העולם ולפני הכל לשלום בנינו. לי ברור שאם לא נאהב אחד את השני אין לנו סיכוי"

הרב סיפר לנשיא על הנוער של לוד ועל העוצמה הרוחנית של מאות בני נוער שלא שוקעים בייאוש וחושבים מתוך הבכי איך צומחים. "אני חושב שזה מה שהיתה רוצה רִנָּה. היא היתה כל כך עמוקה וחשבה כל כך הרבה על החיים, על המטרה שלה בחיים האלה ועל איזה בית יהיה לה. תמיד מתוך שמחה, חיוך", סיפר הרב.

"רִנָּה היתה מוטרדת מאוד מהזמן שאנחנו מבזבזים בפלאפון", סיפרה תמר אחותה של רִנָּה לנשיא ושיתפה אותו ביוזמה שמקדמת המשפחה לזכרה. "ביום שישי ביקשה אמא שלי מכל מי שיכול להתנתק קצת מהטלפון שלו בשבילה, לעשות משהו משמעותי וגם אנחנו מבקשים בשבילה לקחת כל יום הפסקה ולעשות עם הזמן שלנו דבר משמעותי".

הנשיא אמר לרב ולילדיו: "אתם בלוד עושים דבר ענק עבור מדינת ישראל ולמען העם בישראל. לוד היא זעיר אנפין של כל החיים שלנו פה. הארץ הזו היא מולדתו של העם היהודי. היא הארץ המובטחת ובכל מקום בעולם הקפידו לומר לנו שמקומנו פה. הרוח והיכולות שלך, הרב איתן, גם הנפשיות וגם המנהיגותיות, מחזקות אותנו פה כל כך בארץ הזו. אנחנו בוכים, ומגיע לה לרינה שנבכה, אבל אנחנו גם קמים. וחשוב לנו ביותר להמשיך את קול רִנָּה. לבחור בחיים ולהמשיך חזקים".

משם המשיך הנשיא לבקר את נחום נביס שנפצע קשות לצד אחותו נעם שנפצעה אף היא, בפיגוע הדריסה שהתרחש ביום שישי, ט״ו באב.

שני האחים נדרסו על ידי מחבל פלסטיני כשהמתינו בתחנת אוטובוס סמוך ליישובם אלעזר שבגוש עציון. הנשיא פגש לצד מיטתו את הוריהם נפתלי וזהבה נביס וחיזק את ידיהם בשעות הקשות ובתפילה להחלמתם המהירה של ילדיהם.