ד"ר פלשמן:רפורמה חדשה למשתמשי הקנאביס

פסיכיאטר הילדים והנוער, ד"ר אהרון פלשמן, קורא בערוץ 7 לבצע רפורמה משמעותית במינהל הקנאביס הרפואי ומתאר מציאות בה הורים אחוזי אימה לגורל ילדיהם שחייהם בסכנה בעקבות החלטות המנהל.

ד"ר פלשמן מזכיר את האזהרה שהזהיר בראשית הקיץ ממצבם של ילדים הסובלים מאוטיזם ואפילפסיה ככאלה הנתונים בסכנת נפשות מיידית בשל רפורמת הקנאביס המונעת מילדים אלו רציפות טיפולית ומסכנת את חייהם.

"למחרת האזהרה הזו דחה משרד הבריאות את גזר הדין לילדים עם אוטיזם לשנה. במהלך הקיץ משרד הבריאות חזר בו מעיתוי הרפורמה ארבע פעמים וכעת אף אחד לא יודע מתי הרפורמה תחול וזה עינוי דין. זה לא מניח את הדעת של אף הורה שיכל לדעת שלא הורגים את הילד שלו היום אבל יהרגו אותו בעוד שנה", בוחר ד"ר פלשמן לנקוט בלשון חריפה.

עוד הוא מוסיף כי חמור יותר שהקיץ האחרון "לא היה שקט בכלל. משרד הבריאות עשה תיזמון אכזרי וכשלא שינו את מסמך הרישיון הם שינו את המצב בשטח בבתי המרקחת. עד לפני שלושה ימים התכוונו לסגור בראשון לספטמבר את הפעילות של 'פטר' ושל 'תיקון עולם' וכך כל 3,000 או 4,000 המקבלים מהם שמנים, גזר הדין שלהם הוא שיש לך נייר אבל אין לך טיפול ולא יהיה טיפול".

"זה לגרום עוולה וסבל מיותר שעד לפני שבוע שאם יש את הנייר יהיה גם כל הטיפול. ההורים התחילו לצלם את הילדים מתפרכסים ומשתגעים ואז אנחנו שומעים שהממשלה מתחילה להתעניין בזה וככל הנראה דוחים את גזר הדין בעוד חודש או חודשיים".

ד"ר פלשמן קובע כי החלטות 'מק"ר' (מנהל הקנאביס הרפואי) יוצרות בהלה חמורה אצל ההורים והוא עצמו עד לאותה בהלה, "מצלצלים אליי כל יום הורים מבוהלים. מה עושים בראשון בספטמבר. עכשיו אנחנו לא יודעים מה עושים בראשון בדצמבר, אז מה הועלנו?".

פלשמן קורא לארגון מחדש של היחידה לקנאביס רפואי, סוגיה בה הוא עוסק ועסק במהלך הקיץ כולו. על מעורבות סגן שר הבריאות בסוגיה אומר ד"ר פלשמן כי אינו יודע שכן הדרך לסגן השר קשה, אך מנגד הוא יכול לספר על הורים שאותם ליווה לביקור אצל אדמו"רים. "עד כמה יודע סגן השר כמה המנכ"ל של המק"ר מכער את שמו ופוגע בשמו אני לא יודע, אבל לדעתי ושלחתי על כך לסגן השר שצריך לשנות את הארגון שיהיה ארגון של רופאים ולא של רוקחים. צריך להבהיר למנהל שמשרד הבריאות לא מוכן שהוא יתעתע בחולים. הוא צריך ללכת. צריך שהמנכ"ל יהיה רופא שיש לו שבועה כלפי המטופלים שלא לפגוע בהם. לעומת זאת רוקח הוא ביזנס".

"הרופא היועץ של היק"ר התפטר בעקבות המחאה שלו על ההתנהלות כלפי חולים", אומר ד"ר פלשמן המספר כי הניסיונות שלו למתן רשיונות לילדים עם אוטיזם המענה הוא סירוב של שמונים אחוז, וכך גם מדווחים רופאים אחרים, מציאות שהיא הפוכה לעומת מה שהיה בעבר.

בדבריו מכנה ד"ר פלשמן את ההתארגנות למציאת קנאביס רפואי לילדה של האם שצילמה את ילדה בשעת פרכוסים כ"שוק האור ולא שוק שחור". הוא מזכיר שמדובר באנשים שהעבירו חומר שנרכש כחוק ומסרו אותו לאם ומנעו את החלטתה לעזוב את הארץ. "יצרנו פליט רפואי במדינת ישראל. אנשים תרמו מהחומר החוקי. זה לא חוקי להציל חיים של שכן? על איזה חוק אנחנו מדברים?".