כנס פוע"ה ה-19. ארכיון
כנס פוע"ה ה-19. ארכיוןצילום: חנה טייב, הסברה פועה

לפעמים אני מרגישה בתוך חמ"ל, כאשת רב ומדריכת כלות אני מלווה לפני ואחרי חתונה נשים ובחורות הפונות אלי לשאלות ובקשת עצה.

לאחר שלמדתי בתכנית להכשרת יועצות ומדריכות בהלכה ורפואה בחיי הזוג של מרכז לימוד פוע"ה, נפתח לי עולם המאפשר לי להנגיש לנשים ידע, עצה וליווי ואף להפנות לאנשי מקצוע ע"פ הצורך.

הסיפורים המגיעים אלי רבים ומגוונים. כשהמכנה המשותף של פניות רבות הוא לחץ וחשש מבעיה זוגית או שאלה רפואית הלכתית וכדומה, וכשיש ידע רלוונטי נרחב אני יכולה להשתמש בו לנתינת פתרון והפניה לגורם הרפואי המתאים.

זכורה לי אישה צעירה שהגיעה אלי בגלל קשיים בתחום האישות, לאחר שבעדינות ובסבלנות בררתי איתה את הסיפור, הבנתי שכפי הנראה ישנו קושי רפואי שהשפיע על החיים האינטימיים ואין כאן שום קושי זוגי (כפי שחשבה...). הפניתי אותה לאיש מקצוע והבעיה נפתרה, אי אפשר לתאר את השמחה של האישה שהבינה את טעותה ואת תחושת הסיפוק שלי על הצלת בית בישראל.

לא פעם מגיעות אליי אמהות וכלות בלחץ וחשש גדול מפני חופת נידה המעיב על שמחת החתונה, הידע שקבלתי בתכנית, והאפשרות לייעוץ אישי מרבני המכון בכל פניה אפשרו לא פעם לסייע בפתרון הבעיה.

בכל תחומי העיסוק שלי יש התייעצות וליווי, קשרים ממושכים ונסיונות למצוא פתרונות הלכתיים ורפואיים. רציתי להתמקצע ביכולות הייעוץ שלי, לקבל מגורם מקצועי, המחויב גם להלכה, את כל החידושים הרפואיים ואת כל הפסיקות העדכניות ביותר לגבי כל תחומי המשפחה: פוריות, הריון, לידה,אמצעי מניעה, טהרת המשפחה, אישות וכו', על מנת שאוכל להעניק את המענה המדויק והעדכני ביותר.

המקום שנמצא בחזית המקצועית ומחויב להלכה ברמה גבוהה ביותר זה מכון פוע"ה. הרבנים לומדים ומתעדכנים בנושאים הרפואיים ונמצאים בקשר עם גדולי הרבנים לתת מענה לשאלות ההלכתיות שעולות. אני ורבות מבוגרות התכנית המשמשות כרבניות, מדריכות כלות או נשות מקצוע בתחום הרפואי, מתייעצות ומקבלות מענה מהרבנים לאורך כל הדרך.

מהשאלות של נשים שהגיעו אלי הבנתי שלימוד הלכות טהרת המשפחה לפני החתונה אינו מספיק ויש צורך לחזור על הנלמד ואף להוסיף לנשים ידע בתחומים רפואיים כמו בדיקות בהריון, ילודה ואמצעי מניעה, אישות וכד'.

בעקבות הלימוד בתכנית קבלתי ידע ובטחון ואני מקיימת סדנאות לנשים בתחומי טהרת המשפחה והידע הרפואי וההלכתי הנדרש לזוג. הלימוד בסדנה מרענן לנשים את הלכות הטהרה ואף חושף אותן להכרות עם התחומים הרפואיים גם בהיבטים ההלכתיים, למשל אילו בדיקות בהריון מומלץ מאד לעשות ואילו השפעות משמעותיות יש להן, וכמובן כשיש שאלה על תוצאות הבדיקה ויש חשש חייבים לדעת שיש להלכה ולרפואה מה לומר, כך לגבי כל המקרים הפשוטים והמורכבים.

הסדנאות יצרו שיח בין הנשים, הן הופתעו לדעת כמה נדרש לימוד וחזרה על תחומי ההלכה, ושכשיש קושי יש למי לפנות, ונשים רבות פנו בזכות הלימוד המשותף לקבלת מענה במכון פוע"ה.

לא נותר לי אלא להמליץ בחום על התכנית ליועצות ומדריכות הלכה וברפואה בחיי הזוג, לכל המעוניינת לעלות קומה באחד מהתחומים הנשיים, הזוגיים והמשפחתיים.

קבוצת הנשים המיוחדות שהגיעו ללמוד מכל הארץ, והיו בעלות תודעת שליחות ויחס רציני ללימוד הוסיפו ערך נוסף ללימוד ועד היום אנחנו מתייעצות אחת בשנייה בקבוצה שנפתחה לשם כך, גם רב מכון שנמצא בקבוצה נותן לשאלות העולות מן השטח והדבר נותן בטחון ומענה לאורך כל הדרך.

החומר מקצועי ברמה גבוהה ביותר, וניכר כי הושקעה בתכנית מחשבה מעמיקה. בסיום הקורס הלומדת בעלות ידע ובטחון לעזור וללמד ולעסוק בשליחות החשובה ביותר היום בחיזוק התא המשפחתי.

זוהי שליחות יומיומית נפלאה וחשובה ואני מודה למכון פוע"ה ולקב"ה על הזכות המיוחדת הזאת! מוזמנות להצטרף והשנה באופן מיוחד התכנית תתקיים ברעננה לטובת נשות המרכז וגם בירושלים.

הכותבת, טובה הירשזון מקריית ארבע, בוגרת קורס מדריכות הלכה ורפואה בחיי הזוג של מרכז לימוד פוע"ה. למכון 10,000 בוגרים ובוגרות במגוון תחומים הקשורים לרפואה והלכה בחיי משפחה.

מכון פוע"ה נמצא בעיצומה של הרשמה לקורסים לשנת תש"פ. בימים אלו מתקיימים ראיונות לקבלה לקורסים. ההרשמה בהנחה עד ה' אלול (5.9 למניינם).

לפרטים נוספים לחצי כאן