גנץ: לבנות תמיד-לאחר פיגוע לבנות יותר

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ישראל גנץ, מגיב בשיחה עם ערוץ 7 להבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבנות מאות יחידות דיור ביישוב דולב, בתגובה לפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב הי"ד.

"מיד לאחר הפיגוע ראש הממשלה התקשר ושוחחנו איך אפשר לחזק את מערב בנימין", סיפר גנץ. ''אנחנו מודים לראש הממשלה על 300 יחידות הדיור בדולב וזהו בהחלט מהלך שמחזק את ההתיישבות''.

גנץ ביקר בבית החולים הדסה את הרב איתן שנרב ובנו דביר שנפצעו בפיגוע, "איתן שאל אותי אם אנחנו ממשיכים לטייל ולפתח את המעיינות ועניתי לו שאנחנו נמשיך לטייל ולפתח את יהודה ושומרון".

האם צריכים פיגועים כדי שתהיה סיבה לחזק את ההתיישבות?

"צריך לבנות בלי קשר ביהודה ושומרון וצריכה להיות בניה כל הזמן. כשיש פיגוע צריך להעביר מסר למחבלים שאנחנו נבנה יותר".

מימין ומשמאל אומרים שההרתעה הביטחונית נפגעה, אתה מרגיש את זה?

"אני לא חושב שההרתעה נפגעה. יש מחבלים שמקיפים אותנו ומנסים לחסל אותנו. יש עליית מדרגה ואי אפשר לדבר על מפגע בודד. פנינו לראש הממשלה שהוא גם שר הביטחון בקריאה ברורה לחסל את ראשי הטרור ולא רק את מי שביצע את הפיגוע. כל מי שקורא להשמיד אותנו צריך למצוא את עצמו או בכלא או מתחת לאדמה. היו בעבר מחסומים וכשהיה יותר שקט המחסומים הוסרו. אני קורא למערכת הביטחון - אם הטרור מרים את הראש להחזיר את המחסומים".

תושבי יהודה ושומרון בטוחים?

"אנחנו בידיים טובות. צה"ל ומערכת הביטחון עושים לילות כימים כדי לשמור על אזרחי ישראל בכלל ותושבי יו"ש בפרט ואנחנו נמשיך לפעול שכל התושבים יהיו בטוחים".