נתב"ג
נתב"גצילום: קובי ריכטר/TPS

כחלק מהעצמת קמפיין הבחירות המתנהל בסימן מאבקי דת ומדינה, ביקרו אתמול סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה בנתב"ג כדי לקבל את פני מאות בחורי ישיבה שבאו להיקלט בישיבות בעלז בארץ.

"באנו לפה לקבל את פניהם של כמאתיים בחורים חסידי בעלזא שבאו להיות כאן, ללמוד ולשהות בצל האדמו"ר מבעלז", אמר פרוש. "אני זוכר כשהייתי ילד, חנכו בזמנו בירושלים את התלמוד תורה של בעלזא, אז מדינת ישראל לא נתנה כיתה אחת. בעלזא פותחים עכשיו בחודש אלול שתי ישיבות.

"היום כל מבנה חינוך שבעלזא בונה, בין אם זה בית ספר לבנות בית מלכה או בית ספר של מחזיקי הדת בעלזא - מדינת ישראל עוזרת בבניה. נכון שצריכים לגייס גם תורמים מחו"ל, ועדיין. כל הדברים האלה קורים מכיוון שאנחנו מקבלים כוח ויש לנו את האפשרות להשפיע ואנחנו כך עושים בכנסת ועובדים בממשלה.

"באנו לומר, הנה באים לפה יהודים מחו"ל להיות כאן בארץ ישראל, אנחנו מושרשים כאן, רוצים ללמוד את התורה כאן, כי בארץ ישראל אף אחד לא יוכל לפגוע בנו".

חבר הכנסת אייכלר אמר: "הבחורים באו לפני ראש חודש אלול, כדי שיהיו מוכנים בראש חודש אלול להתחיל ללמוד, זה הכח שלנו, בזכות התורה אנחנו קיימים ובאנו כשליחי ציבור שנאבקים כל השנים על לגיטימציה של לומדי התורה לבוא ולכבד את לומדי התורה ולהגיד שלום עליכם וברוכים הבאים בשם ובירכנוכם מבית השם".

אייכלר הוסיף כי "יש לי עוד מסר, הם באים להשקיע מיליונים מכספי הציבור ל'תגלית למסע' להביא סטודנטים לעשרה ימים שחלקם אולי יבואו פעם לבקר... אנחנו באים לקבל בחורים שכל החיות שלהם יונקת מארץ ישראל ומהאדמו"ר מבעלז".

"גם עכשיו שהם באים ללמוד תורה כמה שנים בארץ, הם יהיו חלק בלתי נפרד מארץ ישראל, כמו שמובא בגמרא שהאמורא אביי היה מנשק את האבנים של חוף הים בעכו כשהגיע לארץ ישראל. גם אחר כך כשהם יגורו בחו"ל הם יבואו ארבע פעמים בשנה, וזה מה שמפריע למשטרה החילונית שהיהדות וארץ ישראל ועם ישראל בתפוצות - זאת יהדות התפוצות האמתית ולא כל האלו שמתנגדים לתורת ישראל לארץ ישראל ולעם ישראל".

"דווקא אלו, הבחורים שבאים ללמוד מתורת ישראל ולקבל מקדושת ארץ ישראל ולהתחבר ולהיות העתיד של עם ישראל, אלה הם האנשים הילדים הבחורים, הם העתיד של עם ישראל".