מסעדה. אילוסטרציה
מסעדה. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

פקחי מס הכנסה פשטו על 92 בתי עסק בנתניה, באזור התעשייה בעיר, בכפר ויתקין ובישובי עמק חפר.

בסיום המבצע עלה כי בקרב 8% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין.

בביקורת שהתקיימה במסעדה בנתניה גילו המבקרים כי לא בוצעו רישומים של המכירות ולא תועדו העסקאות שבוצעו במסעדה משנת 2017 ועד ליום הביקורת. בהסבר התמוה שניתן על ידי בעל המסעדה נאמר "לא ידעתי שצריך לשמור את פירוט כל העסקאות ורואה החשבון שלי לא אמר על זה כלום".

המבקרים נכנסו לחנות לממכר טבק ונרגילות וכאשר ביצעו השוואה בין דוחות כרטיסי האשראי לבין הרישום לקופה, נמצא שחלק מההכנסות באשראי לא תועדו בקופת העסק. תשובתו של בעל העסק היתה: "שבע פעולות באשראי לא הדפסתי בגלל הלחץ".

בגלידריה נערכה קניית ביקורת מספר ימים לפני המבצע. במהלך הביקורת ביום המבצע נמצא שקניית הביקורת לא תועדה. בעל הגלידריה הנחוש טען: "אני אוכיח לכם במצלמה שרשמתי את הקנייה".

בעל מסעדה שלא רשם קניית ביקור מוקדמת שנערכה ביום המבצע מיהר לתלות את האחריות על המלצרית ואמר למבקרים: "נשאל את המלצרית למה לא רשמה".

פעילות ביקורת זו נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.