סינון אתרים - גם בהודעה אלקטרונית
סינון אתרים - גם בהודעה אלקטרוניתצילום: איסטוק

משרד התקשורת החליט כי ספקי הגישה לאינטרנט יחוייבו להציע שירות יעיל לסינון של אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט בחינם, גם באמצעות הודעת SMS ו/או הודעת דוא"ל (למנויים לשירות אינטרנט ביתי).

רוב חברות הסלולר עדיין מציעות ללקוחות את השירותים האלה בתשלום, למרות שעליהן לספק אותם חינם. לפי ההנחיה החדשה, המנוי יוכל לבקש להצטרף לשירות על ידי מענה למסרון, או להודעת המייל, והחברה תחויב לצרפו לשירות תוך יום עבודה.

חוק התקשורת קובע כבר היום, ארבע דרכים בהם על ספק גישה לאינטרנט ליידע את מנוייו בדבר אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט: שליחת עלון מידע מודפס למנוי בדואר, פרסום המידע באתר האינטרנט של ספק הגישה לאינטרנט, ציון המידע בהסכם שנחתם עם המנוי ומסירת המידע למנוי על ידי נציג שירות הלקוחות של ספק הגישה לאינטרנט.

כאמור מהיום ההצעה לסינון תשלח במעמד ההצטרפות לשירות הגישה לאינטרנט וכן אחת לחצי שנה כל עוד המנוי לא הצטרף לשירות הסינון.

שר התקשורת דוד אמסלם בירך על ההחלטה וציין כי "אני רואה חשיבות רבה ביידוע צרכנים על האפשרות להצטרף לשירות סינון חינם באופן פשוט ובזמן קצר, אני קורא לציבור ההורים – שמרו על הילדים!"