לבנון
לבנוןצילום: אייסטוק

מגזין "טיימס" הבריטי דיווח היום (שלישי) כי התקיפה המיוחסת לישראל בביירות ביום ראשון האחרון נועדה לפגוע במתקן לשיפור ביצועי המנוע של הטילים, באופן שמשדרג את יכולת הדיוק שלהם.

ישראל מסרבת לאשר כי היא אחראית לשליחתם של הרחפנים או לפיצוץ.

"גורמי מודיעין מערביים" סיפרו לעיתון הלונדוני כי המתקן בדרום ביירות שנפגע מרחפן שהתפוצץ נועד לערבוב הדלק המוצק שמשמש טילים מדויקים.

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הגיב על התרסקות שני הרחפנים באזור רובע הדאחייה בביירות, והאשים את צה''ל: "ישראל עשתה דבר מאוד מאוד מסוכן".

"מדובר בהתקפה הישראלית הראשונה מאז 2006. התקשורת הישראלית טענה שמדובר בכלי מסחרי, אבל מדובר בכלי צבאי שאורכו לפחות שני מטרים. הרחפן הראשון היה במשימת איסוף מידע ולא היה חמוש. הוא טס בגובה נמוך והופל על ידי תושבים שהשליכו עליו אבנים. לאחר פרק זמן קצר הגיע הרחפן השני וביצע תקיפה על מקום מסויים, מדובר ברחפן מתאבד", אמר נסראללה.

הוא איים על ישראל: "אם נתניהו חושב שהסיפור נגמר כי לא היו הרוגים, הוא טועה. אם נשתוק על ההפרה הזו, זה יציב את לבנון במסלול מסוכן שבו כל יומיים יגיע רחפן ממולכד שיתקוף מטרות בשטחנו. אני פונה לחיילי צה"ל בגבול הצפוני - מהלילה תעמדו על הגדר ותחכו לנו. יום, יומיים, שלושה, תחכו לנו".