שלמה פילבר
שלמה פילברצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלמה פילבר לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו של נתניהו ולימים עד המדינה בפרשת תיק 4,000 בזק-וואלה, סיפר בחקירתו על ההוראות שקיבל מנתניהו.

על פי הדיווח הערב (שלישי) בחדשות 12 סיפר פילבר לחוקריו, "באחד מהימים הראשונים בשבוע הראשון, בשעת הערב נקבעה לי פגישה מסודרת אצל שר התקשורתו וראש הממשלה. אני נכנס, היה איזה סוג של מינגלינג בהתחלה אווירת אופוריה וחוגגים על הקמפיין, על ההצלחה".

"ראש הממשלה ישב בכיסאו ניגשנו לשולחן התיישבנו התחלנו לפטפט ואז יש לפעמים את הקטע שהוא קצת יותר נינוח, קצת פותח את החליפה ואומר: בוא נעבור לכורסאות" לוקח סיגר מתחיל לעשן. סך הכל הדיבור שלי הוא די קצר, תכליתי ובכותרות. אנחנו מבינים האחד את השני. היו על הפרק שני נושאים אחד מהם היה השוק הסיטונאי", הוסיף פילבר וסיפר.

פילבר אמר לחוקריו, "אנסה להביא את זה הכי מדויק שאני זוכר הוא אמר לי: בכל הנושא של השוק הסיטונאי והאינטרנט הוא לא הכיר את המושגים המדויקים, הוא אמר שאלוביץ דיבר איתו - זה ציטוט שלו: 'אלוביץ דיבר איתי על הרפורמה במשרד, אמר לי משהו על חברת ייעוץ שקבעה מחירים ועשתה עבודה לא נכונה'".

"הוא אמר לי אל תבטל את התחרות אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות. הוא הראה עם היד איזו תנועה של הורדת מחירים שבמקום שתהייה חדה וחריפה שתהיה יותר מתונה, ואז הוא אומר גם הבנתי שצריך לגמור את המיזוג של בזק ויס", תיאר פילבר.

חוקר: ומה הבנת?

פילבר: "שיש את הסוגיות של בזק ויס תטפל בזה ותגמור את זה. אתה לא צריך לשאול אותו עד מתי כי אני מבין שמבחינתי זאת המשימה אני מכיר אותה כבר או את חלקה ואם לא, אני לומד אותה ומבין שיש איזה דד ליין. מה שאני מבין שאני חייב לעשות את זה".

חוקר: למה אתה מרגיש חייב

פילבר: "משתי סיבות א זה המבחן הראשון שלי כמנכ"ל יכולת ביצוע וב' שראש הממשלה מעלה בשיחה כזאת מכל ענייני המשרד את זה אז אני מבין שזה מהנושאים החשובים לו. אתה מתחיל תפקיד ועוד לפני שאתה נכנס לתפקיד בא אליך איתן צפריר (ראש מטה שר התקשורת) ואומר לך: 'יש אישור על הפרק אתה מאשר? תמצא דרך לאשר'"

"ברור לי שהמיזוג הזה הוא אסון לאומי. אסור לי לעשות אותו בשום פנים ואופן אבל אף אחד לא אמר לי את זה כל מה שאמרו לי כאילו שצריך להתקדם, שברגר (מנכ"ל משרד התקשורת שפוטר) שם מגבלות, שברגר שם משקולות בלתי עבירות וצריך לפתוח את החסם הזה, זה הרושם שאני מקבל בעניין שמדיניות השר (נתניהו) זה לפתוח את החסימות ולאשר את המיזוג וברגע שאני שומע את זה ממנו זה מסתדר לי ומתחבר לי לכל מה שאני מכיר מבחינתי זו הוראה לביצוע", ציין פילבר.