אל על מסכמת רבעון: עלייה של 7% בהכנסות החברה

אל על הציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2019 והכריזה על השקת קווים חדשים לדבלין ודיסלדורף.

עדו בן פורת , כ"ז באב תשע"ט

אל על
אל על
צילום: ISTOCK

חברת התעופה אל על הציגה היום (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2019
והכריזה על השקת קווים חדשים לדבלין ודיסלדורף.

הכנסות החברה ברבעון זה הסתכמו בכ-584 מיליון דולר בהשוואה לכ-547 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ-7% כתוצאה מעליה במספר הנוסעים וכן מעליה בתשואה לנוסע שנובעות, בין היתר, מעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני.

החברה רשמה רווח נקי ברבעון זה בסך של 83 אלף דולר, בהשוואה להפסד בסך של כ-18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, שיפור התוצאות נבע מעליה בהכנסות ומירידה בהוצאות הפעלה, בעיקר בהוצאות הדלק, עקב ירידה במחירו ובכמות הנצרכת, שהושפעה מהפעלת מטוסי הדרימליינר החסכוניים.

התוצאות הללו באות על רקע יישום התקן החשבונאי בנושא חכירות, IFRS 16, אשר הגדיל את הוצאות המימון של החברה בסך כ-11 מיליון דולר ברבעון ובסך הכל הוריד את הרווח לפני מס בכ-5 מיליון דולר.

עד כה קלטה החברה בהצלחה 11 מטוסים חדשים מדגם 787-9 "דרימליינר" מתוך 16 המטוסים שבתוכנית ההצטיידות. עד תום שנה זו צפויה החברה לקבל שלושה מטוסים נוספים וברבעון הראשון של 2020 את השניים האחרונים.

החברה פתחה ברבעון האחרון קווים חדשים לסן פרנסיסקו, לאס וגאס ומנצ'סטר. בנוסף לקוויים החדשים עליהם הודיעה החברה לטוקיו ושיקאגו החל ממרץ 2020.

החברה מכריזה היום על השקה של קווים חדשים לדבלין ולדיסלדורף, שיפעלו החל מקיץ 2020.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, סיפר "במהלך הרבעון השני לשנת 2019 רשמה החברה הכנסות בסך 584 מיליון דולר המהוות גידול של 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גידול זה נבע בעיקר מההשפעה של חג הפסח אשר חל השנה ברבעון השני. כמו כן, החברה רשמה שיפור במדדים התפעוליים העיקריים וכל זאת לצד ההתמודדות עם האתגרים והתחרות העזה בנתב"ג.

''תוכנית ההצטיידות מתקדמת בהתאם למתוכנן. עד כה קלטה החברה 11 מטוסים חדשים, מדגם 787-9 כאשר עד תום שנה זו אנו צפויים לקבל שלושה מטוסים נוספים וברבעון הראשון של 2020 את השניים האחרונים ובכך תושלם תוכנית ההצטיידות. אנו עדים לגידול מתמיד בשביעות רצון לקוחותינו ממטוסים אלו. הוצאנו כמתוכנן משירות את צי מטוסי 767 ואנו בעיצומו של תהליך הדרגתי ליציאתם מהשירות של מטוסי 747 כאשר התכנון הוא לסיים את שירותם באל על עד סוף השנה. במקביל, החלנו ביישום תכנית לשיפור פנים המטוס בציים הקיימים ואף היא מתקדמת כמתוכנן. בהתאם, צי המטוסים שלנו נעשה צעיר יותר והמוצר שלנו טוב יותר''.

לדברי אוסישקין, ''כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי פעילות קיימת והרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. במהלך הרבעון האחרון פתחנו את הקווים לסן פרנסיסקו, לאס וגאס ומנצ'סטר וזאת בנוסף לפתיחת הקו לניס ברבעון הראשון. בהמשך להכרזה על פתיחת הקו לטוקיו ושיקאגו אשר צפויים לפעול החל ממרץ 2020, החברה הכריזה היום על השקת הקווים לדבלין ולדיסלדורף אשר צפויים לפעול החל מקיץ 2020".

המנכ''ל הוסיף כי ''ברבעון זה התחלנו כמתוכנן בתוכנית מכירה מותאמת לקוח לכל יעדי החברה במזרח ובדרום אפריקה, אשר במסגרתה ניתנת ללקוח אפשרות בחירה בין שלושה סוגים של חבילות מוצרי טיסה –Light, Classic, Flex – כל לקוח בהתאם לצרכיו. ברצוני להודות לקהל לקוחותינו על האמון בחברת אל על. אנו עושים הכל כדי שהלקוח ייבחר בנו בכל פעם מחדש. הערכה מיוחדת לאנשי אל על אשר שותפים למאמץ המיוחד".

דגנית פלטי, סמנכ"לית הכספים באל על אמרה כי "הגידול בהכנסות וירידה בהוצאות החברה שיפרו את הרווח לפני מס ברבעון המדווח בכ-23 מיליון דולר בהשוואה לרבעון מקביל, כל זאת למרות יישום תקן IFRS16 (חכירות) שהקטין את השיפור בתוצאות החברה בכ-5 מיליון דולר. החברה רשמה ירידה בהוצאות הדלק ברבעון המדווח בכ-8.5 מיליון דולר בשל ירידה במחיר הדס"ל ובשל ירידה בכמות שנצרכה, למרות הגידול בפעילות וזאת בשל הפעלת המטוסים החדשים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק.

''ברבעון זה קיבלה החברה מימון בסך 145 מיליון דולר מגופים פיננסים מיפן לרכישת מטוס נוסף מדגם 787-9 שהתקבל בחברה בחודש יוני. עד כה התקבלו 11 מטוסי 787-9 חדשים לצי החברה, מתוכם 4 בבעלות ו-7 בחכירה", פירטה פלטי.