לשפר את מערכת החינוך בלי להשקיע שקל

עו"ד תמיר דורטל בשיחה עם ריקי ממן על שיפור מערכת החינוך. ממן תומכת במתן חופש למנהלים ללמד כפי שהם חושבים שנכון.

ערוץ 7 , כ"ז באב תשע"ט

משרד החינוך בירושלים
משרד החינוך בירושלים
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפרק זה, תמיר דורטל מארח את ריקי ממן - עמיתת מחקר בפורום קהלת, וממייסדי תנועת "תחרות – התנועה לחירות בתעסוקה", בוגרת תואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית, ומורה לשעבר.

בשיחה עם ממן עלו סוגיות רבות בקשר למערכת החינוך הישראלית. ממן מספרת על קונצנזוס שיש בקרב חוקרי חינוך סביב העולם, על חשיבות איכותם של המורים: 'איכות מערכת החינוך לא יכולה לעלות על איכות מוריה'.

לטענת ריקי, הפרטה של מערכת החינוך היא לאו דווקא הפתרון, כיוון שסוגיית מימון החינוך אינה הסוגייה הקריטית כמו סוגיית התחרות והחירות שיש למנהלים ולמורים.

לטענתה, יש אינטרס לאומי בכך שהמדינה עצמה תממן את החינוך, אך עליה להבטיח תחרות וחופש למנהלים ללמד בבית ספרם כפי שהם חושבים שנכון, על בסיס התפיסה החינוכית שלהם.

על המשמעות: פודקאסט 'על המשמעות' עוסק ברעיונות ובהוגים שמעצבים את פני החברה.

מטרת הפודקאסט היא ליצור דיון מעמיק בנוגע לסוגיות הבוערות ביותר בחיינו. אנו מעוניינים לברר את ההיקף הראוי של חירות הפרט, המהווה הישג ייחודי לתרבות המערב, הישג שקשור באחריות אישית ומעורבות אזרחית.

הפודקאסט עוסק בין היתר במשמעות המסורת היהודית לחיינו המודרניים, היהודים ושמרנות ליברלית, ונושאים אקטואליים בישראל ובעולם – עתיד המשפחה, עתיד מדינת הרווחה, ביטחון, לאומיות, מסורת וחופש בפילוסופיה, בתיאולוגיה ובספרות המערב, דת ומדינה, משבר אירופה המודרנית, רוח הקפיטליזם הדמוקרטי, משילות, משפט ודמוקרטיה, אקטיביזם שיפוטי, המזרח התיכון, תרבות האיסלאם ועוד.

עריכת הסאונד באדיבות רועי סלמון, מהנדס סאונד

להאזנה ישירה לחצו כאן