אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

הרצאה של תנועת רגבים שתוכננה להתקיים בלונדון בסוגיית הפעילות הבלתי חוקית של האיחוד האירופי והרשות הפלסטינית, בוטלה עקב סדרת איומים מצד גורמים אנטי ישראלים ופעילי BDS.

ההרצאה היתה אמורה להתקיים בתחילת השבוע הבא אך בוטלה עקב הצטברות משמעותית של איומים מצד פעילי BDS וגורמים אנטי ישראלים, כלפי מארחי האירוע.

במהלך האירוע, אנשי רגבים היו אמורים לסקור את המצב החוקי של המתרחש ביהודה ושומרון ובמדינת ישראל בכלל, מבחינת שימוש במשאבי קרקע וטבע לאומיים, ולהפנות זרקור על המעורבות המאסיבית של האיחוד האירופאי וממשלת אנגליה בעניין.

לאירוע נרשם קהל מגוון של פעילי ארגונים ציוניים, עורכי דין, עיתונאים מקומיים ומובילי דעת קהל. בימים האחרונים קיבלו מארחי האירוע סדרת איומים מצד ארגוני שמאל קיצוני, פעילי BDS אנרכיסטים, וארגונים פרו פלסטינים הפועלים בלונדון.

ארגוני שמאל קיצוניים כגון ״קמפיין הסולידריות עם פלסטין״, ״לעצור את ההריסות״, תנועת הסולידריות הבינלאומית (רמאללה), יח״ד UK ואחרים, איימו ב״יום זעם״ בריטי - יום שלם של הפגנות נגד האירוע המתוכנן.

בעקבות הערכת מצב והחשש שהאיומים עלולים לגלוש לאלימות ממשית, הוחלט לדחות את האירוע במספר שבועות, תוך דאגה לסידורי ביטחון תואמים.

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים אמר "אנחנו מתארחים שנים רבות להרצאות ושיחות, וכמובן נענים ברצון לכל הזמנה להציג את עמדותינו ואת פעילות רגבים בפני כל מי שמעוניין לשמוע. האיומים האחרונים מהווים שיא חדש של שיתוף פעולה בין פעילי שמאל קיצוני מישראל ומחו״ל, לבין ארגונים פלסטינים אלימים שפועלים להשתיק את הצגת דעות אחרים שנוגדים את הנראטיב שלהם. לשמחתנו, במקום ההרצאה שבוטלה, קיבלנו הזמנות לפגישות אישיות עם תורמים שזעמו על האיומים וביטול האירוע".