הרב יצחק גולדקנופף
הרב יצחק גולדקנופףצילום: ערוץ 7

ביקורו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במפעל 'פינציה' בירוחם הפועל בשבת לא עובר בשקט בגזרה החרדית.

יו"ר הוועדה למען השבת הרב יצחק גולדקנופף מתח אמש ביקורת על הנהלת המפעל שאפשרה את הסיור של ליברמן וחברי הכנסת של ישראל ביתנו ומציע לליברמן להפסיק לנסות לפגוע בשבת.

"כנראה שחברת פיניציה החליטה להפר את ההסכם עמנו לפיו לא תצא בהשמצות שקריות נגד וועדת הרבנים", אומר הרב גולדקנופף שניהל משא ומתן עם הנהלת המפעל בשבועות האחרונים.

בדבריו רמז על התיקים הפליליים שהיו נחלת אישים בישראל ביתנו. "ליברמן אינו הראשון שמנסה להילחם עם השבת, אנו ממליצים לו לבדוק את ההיסטוריה של כל אלו שניסו להילחם בשבת קודש. שבת שבתון לד' בנוגע לאינטרסים הכלכליים עליהם רמז. ראוי להזכיר היכן נמצאים כל אותם גורמים ממפלגת 'ישראל ביתנו' שפעלו מ"אינטרסים כלכליים".

לדבריו, מטרתו של ליברמן אחת: לרמוס את זכויות הפרט של היהודי החרדי בישראל. "נראה שלא די בהתערבות המשפטית בחיים הציבוריים של היהדות החרדית כדוגמת האיסור על מופעים בהפרדה כפי שדורשת ההלכה, וכעת הגיעה השעה מבחינתו של ליברמן לרמוס גם את הזכות לחירות פרטית של יהודי חרדי במדינת ישראל"

"מטרתו של ליברמן היא להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה בה קובע השלטון לאזרחים מאיזה מפעלים לצרוך תוצרת ולהכריח אותם לרכוש מוצרים בניגוד לצו מצפונם ולערכים יהודיים בסיסיים כמו שבת וכשרות.את התשובה יתן הציבור בקלפי בחודש הקרוב. ועדת הרבנים דוחה את דבריו של ליברמן בשאט נפש כאשר הוא יוצא בגלוי נגד הערכים המקודשים לעם ישראל בעולם כולו".