באירוע נוצץ בהשתתפות מאות שחקנים ואוהדים תושבי המועצה האזורית מטה בנימין, הגיעו לסיומן אמש (רביעי) ליגות הכדורסל והכדורגל לגברים ונשים של המועצה הגדולה ביותר בישראל.

השנה הוחלט לחלק את שתי הליגות לאירועים נפרדים אשר התרחשו באותו הזמן, כאשר אירוע גמר ליגת הכדורסל התקיים באולם שבכפר האורנים שבמערב בנימין ואירוע גמר ליגת הכדורגל התקיים ביישוב נעלה שגם כן במערב בנימין.

באירוע גמר ליגות הכדורגל שהסתיימו לאחר עונה מדהימה בת מאות משחקים בהם שיחקו דתיים וחילונים זה לצד זה מכל היישובים ומכל הגוונים של הקשת הפוליטית, ממזרח וממערב בנימין, ניצחה נבחרת הנוער של עלי את אדם ובגמר ליגת ט'-יב' ניצחו שחקני דולב את בית חורון.

באליפות הבוגרים זכתה הנבחרת המארחת, נבחרת נעלה כשגברה בגמר על כוכב יעקב וזכתה באליפות, חודש וחצי אחרי שעשתה זאת באותו המקום במסגרת טורניר גביע בנימין.

אירוע השיא של משחקי הגמר היה כמובן זה אשר התקיים באולם הכדורסל שבכפר האורנים, כשאליו הגיע לא אחר מאשר מאמנה של מכבי ראשון לציון כיום, גיא גודס.

גודס שנחשב לאחד מגדולי שחקני ישראל בכל הזמנים הספיק לאמן גם את מכבי תל אביב והפועל ירושלים ולשמש במספר תפקידים משמעותיים בכדורסל הישראלי והגעתו לבנימין היוותה רגע מרגש במיוחד. הסיבה לכך היא בשל היותו של גודס אחד מהדמויות אותם העריץ מלאכי רוזנפלד הי"ד, שליגת הכדורסל של בנימין נקראת על שמו ולזכרו.

מלאכי, בן היישוב כוכב השחר שבבנימין, נרצח בשנת 2015 בעת שחזר עם חבריו ממשחק כדורסל במסגרת ליגת הכדורסל של בנימין, כשמחבלים ירו עליו ועל חבריו מתוך רכב חולף בצומת גדעון שעל ציר אלון. מאז הוחלט כי הליגה תקרא על שמו ובכל שנה זוכרים את מלאכי שמשחק הכדורסל היה בדמו ובנפשו.

באירוע המרכזי אמש, נשאה אימו של מלאכי, שרה, דברים מרגשים במיוחד כשזו העניקה תשורות הוקרה לגודס ולראש המועצה ישראל גנץ שכיבד בנוכחותו את האירוע. שרה שיבחה את מועצת בנימין על התמיכה במיזם שממשיך את דרכו היפה של מלאכי הי"ד ומהווה השראה לדור העתיד של תושבי המועצה.

במשחקי הגמר המותחים זכו בטורניר הנוער חשמונאים כשניצחו את עפרה,, במשחקי הבוגרים באליפות הבית העליון ניצחו נעלה את עפרה, ובאליפות הבית התחתון גני מודיעין הפתיעו את נווה צוף.

השנה הצטרפה גם ליגת נערות בכדורסל, "ליגת האלופות", בשיתוף פעולה של מחלקת הספורט במועצה האזורית מטה בנימין, מחלקת הנוער במתנ"ס וקרן החילוט של המשרד לביטחון פנים.
בנוסף למשחקים הבנות השתתפו בסדנת כדורסל ייחודית עם כוכבת העבר של נבחרת ישראל לימור מזרחי, ובטורניר הנערות שהתקיים לראשונה במסגרת ליגת הכדורסל על שם מלאכי רוזנפלד הי"ד - ניצחו נערות בית חורון את טלמון.

במהלך המשחקים התקיימה גם תחרות שלשות לנוער ובוגרים באולם הכדורסל והפנינג מתקני כדורגל.
בנוסף נערך משחק ראווה של בדמינטון בהשתתפות קהילת בני מנשה מעפרה, ראש המועצה ישראל גנץ, מנהלת המתנ"ס יעל כהן ומנהל מחלקת הספורט זאבי המאירי.

גיא גודס סיכם את הערב המרגש כשאמר: "זאת הפעם השנייה שלי בבנימין ואין שמח ממני לקחת חלק במיזם החשוב שממשיך את דרכו של מלאכי הי"ד ומשמח כל כך הרבה אנשים שאוהבים כדורסל.
יש כאן שילוב של דתיים וחילונים וזה מרגש לראות את האחדות הזאת".

על משפחת רוזנפלד אמר מאמנה של מכבי ראשון לציון מליגת העל בכדורסל כי "מדובר במשפחה חזקה שמסתכלת כל הזמן על חצי הכוס המלאה במטרה לחזק את הסביבה ושיהיו שמחים. חשוב לי מאד לקחת חלק בזיכרון ובהמשך דרכו של מלאכי שאהב כדורסל ומאמין שניפגש גם בטורנירים הבאים".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ חתם את הטקס המרגש וסיכם את ערב המשחקים כשאמר: "אני מודה לגיא גודס, מגדולי כדורסלני ישראל שהגיע הערב לכבד את הכדורסל בבנימין ואת זכרו של אוהב הכדורסל מלאכי הי"ד".

"הכדורסל בבנימין עולה קומה בשנים האחרונות וזהו חלק מהקו המנחה שלנו להעצים את התרבות והספורט כדי לפתח מסורת של הישגיות, מצוינות וערכים בתושבים המעולים שלנו", אמר גנץ והוסיף "אני גאה בכל הנוכחים כאן שדואגים כל הזמן לציין ולחזק את ליגת הכדורסל לזכרו של מלאכי הי"ד ולתת נחת ואהבה למשפחה היקרה. תודה לאנשי המועצה וצוות מחלקת הספורט של מתנ"ס בנימין בראשותו של זאבי המאיר שממשיכים לעלות קומה במחלקות הספורט של המועצה הגדולה ביותר בישראל ולחזק את משפחת רוזנפלד היקרה".

בסיום התחייב גודס כי "בפעם הבאה שאגיע לכאן זה יהיה לטובת טיול בארץ המעיינות הכי יפה בישראל יחד עם משפחתי".

גמר הבוגרים בכדורסל
גמר הבוגרים בכדורסלצילום: יהושע מנשה