אהוד אולמרט
אהוד אולמרטPhoto by Ben Dori/Flash90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס ברדיו 103FM להתחממות בגזרות בצפון והדרום, ומתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה נתניהו.

"נתניהו מייצר תחושה שמדינת ישראל עומדת בפני איום קיומי", אמר אולמרט, "בעוד שהיכולות שלנו נרחבות, ואנחנו יכולים להגיע למקומות מעבר לכל דמיון ולעשות דברים אדירים. אסור להשוויץ מולם, להיות זחוחים ולהתגרות".

צה"ל חשף אמש (ה') את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה, "נתניהו יודע על פרויקט דיוק הטילים לא ממקורות סמויים אלה מפרסומים שהיו בכלי התקשורת השונים. אין בפרסום הזה שום דבר מלבד זריעת פניקה מתוכננת.

''בנימין נתניהו מתאר כאילו אנחנו עומדים לפני אתגר נורא, והוא מנווט את ההגה בכדי להסיר מעלינו את האיום הנורא. כמובן שהכל תעמולת בחירות ולא יותר מזה. סגנון ההתנהלות שלו נועד לייצר תחושה שהמדינה צריכה הנהגה נועזת ונחושה שתסיר את האיום מצפון ומדרום".

עוד הוסיף אולמרט: "הואיל וראש הממשלה הזה חושב שאפשר, ובצדק, להפציץ את הנוכחות האיראנית בסוריה. נשאלת השאלה איך הוא מאפשר לאיראנים להיכנס בכלל לסוריה. איך קרה שבתקופת נתניהו כשהוא מנהל פסטיבל בכל העולם נגד היכולת הגרעינית של איראן האיראנים הצליחו לחדור לסוריה מתחת לאף שלו ולהתבוסס שם? למה לא פעלנו אז באותה נחישות בה אנחנו מתיימרים לפעול עכשיו?"

בהמשך התייחס ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לתגובת רה"מ נתניהו מול חיזבאללה, ואמר: "ההתלהמות הנבובה והזחוחה הזו מיועדת רק לצורכי בחירות, ואני לא שב בי מדבריי. זה לא מקרה שאת הצהרת ה'דיר באלק' הצהיר נתניהו ליד משה פייגלין. אני מאשים אותו שלצורכי בחירות הוא עלול להוביל אותנו למלחמה. זו פוליטיקה טהורה באופן חד משמעי וראש הממשלה נתניהו עושה זאת ללא הרף. זה לא מקרי שבמשך 13 שנה לא קורה כלום על החיזבאללה, ואני מקווה שחיזבאללה יזכרו את מה שחטפו במהלך מלחמת לבנון השנייה. וחשוב שנזכור שבכוחה של ישראל להשמיד את חיזבאללה אך עם מחיר כבד לנו".

לסיום ניתח אולמרט את דמותו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני - האיש החזק באיראן: "מי שעומד מאחורי הכוח שם הוא איש לא טוב, הוא אויב מסוכן ואני חושב שזה יהיה לא אחראי או חכם לחסל אותו עכשיו. אני אגיד רק דבר אחד - יש משהו שהוא יודע ואני יודע שהוא יודע".