מומלץ להתקלח אחר כך
מומלץ להתקלח אחר כךצילום: iStock

אם חשבתם שמלחמות אוכל זה לילדים, אתם מוזמנים לקפוץ לספרד ולבדוק בעצמכם. בשבוע האחרון רחובות העיר בוניול שבספרד נצבעו באדום בעקבות אחד הפסטיבלים ההזויים בעולם- פסטיבל מלחמת העגבניות.

כמו בהרבה פסטיבלים מוזרים, גם הרקע להתחלת מלחמות העגבניות לא ממש ברור. על פי הסיפור המקובל, הכל התחיל לפני קצת יותר מ70 שנה במהלך פסטיבל תחפושות. אחד המשתתפים שם על עצמו תחפושת של ראש גדול אבל תוך כדי ההליכה התחפושת שלו נפלה והוא חטף התקף זעם והתחיל להכות את כל הסובבים אותו. התקף הזעם הפך למריבה עצומה שכללה גם את דוכן הירקות הסמוך, ותוך זמן קצר התחילו להתעופף באוויר עגבניות לכל עבר.

הסיפור היה יכול להסתיים כאן, אלא ששנה לאחר אותו מקרה, מספר צעירים שנהנו מאוד בשנה הקודמת, החליטו לנסות לשחזר את כל העניין. הם הביאו עגבניות מהבית וארגנו מלחמת עגבניות מאורגנת בתוך הפסטיבל וקראו לה "טומטינה", והשאר כמובן היסטוריה.

כמה שנים לאחר שהתחילו את הפסטיבל הוא הוחרם על ידי הרשויות, ועל ידי הדיקטטור פרנקו ששלט במדינה, אבל לאחר שהוא פרש מהשלטון, העגבניות חזרו לאופנה. כיום, ה"טומטינה" הפך למלחמת העגבניות הגדולה בעולם, עם למעלה מעשרים אלף משתתפים מכל רחבי העולם ו160 טון עגבניות שנזרקות ממשאיות ענק לכל כיוון.

אבל כמו בכל מסיבה, יש מי שצריך לנקות אחרי כולם. כל פעם אחרי שהפסטיבל צובע את העיר באדום, העירייה שוכרת צוותי ניקוי מיוחדים וכבאיות ששוטפות את העיר במשימת ניקוי מורכבת למדי.

למרות שמבקרי הפסטיבל טוענים שמדובר בבזבוז אוכל מוחלט, המארגנים לא מתרגשים. לדבריהם, יותר אוכל נזרק בפחים מאשר בפסטיבל וקיום הפסטיבל לא יגרום לעניים לקבל פחות אוכל, אז לפחות שאנשים ייהנו. כך או כך, הפסטיבל הפך בשנים האחרונות לאחת ההכנסות המרכזיות של העיר בוניול, שגם אם לא מגדלת עגבניות בעצמה, היא מצליחה להרוויח לא מעט על ידי גביית דמי כניסה של 10 יורו מכל משתתף.

אז בפעם הבאה שתצטרכו לנקות את הבית, תזכרו שיש כאלו שעובדים קצת קשה יותר בלנקות עיר שלמה ממלחמת אוכל ענקית.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!