טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

האם הנשיא טראמפ ביקש ללעוג לאיראן ובדרך חשף מידע מסווג? הנשיא האמריקאי פירסם תמונה באיכות גבוהה של האתר בו ביצעה איראן ניסוי בשיגור רקטה שהתפוצצה, וטען כי "לארה"ב אין קשר לכך".

הוא גם שיגר עקיצה לשלטונות האיראניים, אולם בקהילת המודיעין האמריקאית הועברה ביקורת על הנשיא מאחר ולטענת בכירי מודיעין הוא חשף תמונה באיכות גבוהה מאוד, מה שמעלה את השאלה האם מדובר בתמונה מסווגת של סוכנויות הביון האמריקאיות שעקבו אחרי הניסוי האיראני.

תחת התמונה של אתר שיגור הרקטה הכושל כתב טראמפ כי "ארה"ב של אמריקה לא היתה מעורבת בתאונה הקטסטרופלית במהלך ההכנות האחרונות לשיגור של "ספיר SLV" באתר השיגור סמנן באיראן. אני מאחל לאיראן כל טוב והצלחה בנסיון להבין מה קרה באתר השיגור הראשון" כתב טראמפ.

גורמים בקהילת המודיעין האמריקאית העבירו ביקורת על פרסום התמונה, וטענו כי העובדה שמדובר בתמונה באיכות מעולה היא הוכחה כי מדובר בתמונת לווין אמריקאית שעקב אחרי הליך השיגור האיראני, וכי יתכן כי מדובר בתמונה מסווגת אותה חשף הנשיא טראמפ.

ג'ון סייפר, בכיר ב CIA לשעבר, אמר בראיון לרשת CNN כי "התמונה נמצאת בקנה אחד עם תמונות מסווגות סטנדרטיות. לכן אני בטוח כי מדובר בתמונה מסווגת".

עם זאת, הוא הוסיף כי "יתכן וטראמפ ביקש תמונה באיכות פחות גבוהה, שאינה נחשבת מסווגת. אם הוא אכן פירסם את התמונה המסווגת ביותר, זה רע מאוד, אבל לא הייתי מהמר על כך. אני חושב שהוא שאל את סוכנויות המודיעין האם הוא עושה משהו רע, והם אישרו שלא".