צפו: שר החינוך בחדר המצב

שבוע וחודש טוב לכולם,

ראשית אני רוצה לברך על ההבנות שהושגו ביום שישי עם הסתדרות המורים. ההבנות האלו הגיעו בתום מו"מ אינטנסיבי וארוך, שנכנס לתוך השעות הקטנות של הלילה. זו הייתה משימה לא פשוטה והצדדים גילו אחריות לאומית למורים, להורים ולתלמידים.

אפשר להכריז חגיגית ששנת הלימודים תש"פ תיפתח ביום א' כסדרה, וללא כל אירועים מיוחדים.

זו בשורה טובה לכ-2.3 מיליון תלמידים, להוריהם, ולמעל 200 אלף עובדי הוראה - חוד החנית של מערכת החינוך בישראל. זו בשורה טובה לעם ישראל.

המורים והמנהלים הם עמוד השדרה של מערכת החינוך ישראל. היחס אליהם, מצד המדינה ומצד החברה הישראלית, צריך להיות הגון וראוי. המנהלים והמורים אתם ההון האנושי היקר ביותר שלנו.

המשימה העומדת לפתחנו היא לטפח ולהעצים את הזכות להיות מנהל ומורה בישראל בכל תחום: ביחס, בשכר, ובמרחב הסמכויות והאוטונומיה. אני מודע לבעיות שהמורים צריכים להתמודד איתם, אנחנו נטפל בבעיות ברגישות ואפקטיביות, כל מורה שיוצא בבוקר לעבודה צריך להרגיש שיש לו גב רחב, על כתפיו מונח החינוך בישראל כל אחד צריך לקבל את מלוא ההערכה והתמיכה מהתלמידים, מההורים ומהמדינה.

התמודדנו בחודש האחרון עם שורה ארוכה של אתגרים, שאיימו על פתיחת שנת הלימודים, ופעלנו לילות כימים כדי להגיע לרגע הזה, שבו אנו מכריזים על פתיחה תקינה של שנת הלימודים – ממשבר בחינוך המיוחד, דרך טיפול בסוגיית התלמידים האלרגיים, ועד איומי בשביתה של ארגון המורים והסתדרות המורים. אני שמח שהצלחנו להתיר את כלל המשברים ולטפל בכל הסוגיות, עד האחרונה שבהן.

אני רוצה לציין את עבודתו המסורה והבלתי נדלת של מנכ"ל משרדי, מר שמואל אבואב. שמואל, וצוותו, וכל הדרג המקצועי עבדו בשבועות האחרונים ללא הפסקה על מנת ששנת הלימודים תיפתח כסדרה.

אנחנו נמצאים כאן בחדר המצב של משרד החינוך, לכאן מגיעות כל התקלות לקראת פתיחת השנה. אני מבקש מכל מי שיש לו פנייה ובקשה, יש טלפונים באתר האינטרנט של המשרד לפניות. הפניות מגיעות לכאן לחדר המצב והצוותים, לפי מחוזות, נותנים מענה. אנחנו כאן בשבילכם. אני מתכוון בימים הקרובים לסייר בכל הארץ ולראות מקרוב את מוסדות הלימוד, מגני ילדים ועד תיכונים, כדי לראות מקרוב ששנת הלימודים נפתחה כסדרה.

שנת הלימודים תש"פ עומדת בפתח, כלל המשברים שאיימו על פתיחת שנת הלימודים מאחורינו, ומערכת החינוך מוכנה, ערוכה, ואף נרגשת, לקראת השעה 8:00 בבוקר, עת יבואו בשעריה כלל תלמידי ישראל.

בהזדמנות זו, אני רוצה לברך את תלמידי ישראל בברכת שנת לימודים פוריה ומוצלחת. בהצלחה לכולם.