שחקני חיפה בדרבי הערב
שחקני חיפה בדרבי הערבצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

מאז מרץ 2016 לא הצליחה מכבי חיפה לנצח במשחק הדרבי היוקרתי של העיר את היריבה המרה, הפועל - שישה משחקי דרבי התקיימו מאז, ובכולם לא הצליחה מכבי הירוקה לנצח את הפועל האדומה.

הערב (מוצאי שבת), נפגשו שתי היריבות העירונית פעם נוספת, פעם ראשונה בעונת 2019/20 של ליגת העל בכדורגל ושוב החיפאים הירוקים יצאו מהמשחק ללא כל שלוש הנקודות כשסיימו בתיקו 0:0 חלש להחריד.

אמנם הירוקים מובילים במאזן ההיסטורי בניצחונות על הפועל עם 29:45, אך העובדה כי זהו כבר הדרבי השביעי ברציפות בו הם לא מצליחים לנצח מהווה מבחינת האוהדים הרבים אכזבה גדולה.

לא רק זאת, אלא שבכל ששת משחקי הדרבי עד הערב, הירוקים מחיפה הצליחו לכבוש רק שער אחד וגם הוא היה שער עצמי של הבלם הרומני לשעבר של האדומים - גבריאל תמאש. הערב, בלי תמאש שהספיק לעזוב את חיפה בתום סאגה ארוכה במהלך פגרת הקיץ, גם זה לא קרה והשתיים נפרדו בתיקו 0:0 משמים ורע.

הירוקים מחיפה שבמחזור שעבר, הראשון לעונה, הצליחו להפוך פיגור לניצחון בפתיחה סוערת של העונה כשגברו בתוצאה 3:4 על הפועל רעננה, ממשיכים את המסורת של פתיחת עונה לא יציבה כשלא מצליחים לחבר שני ניצחונות רצופים כבר 9 עונות ברציפות. הפעם האחרונה שעשו זאת, עונת 2010/11, הסתיימה עם תואר האליפות - האם מכבי חיפה תצא ממירוץ האליפות כבר בשלב מוקדם של העונה?