דליה דורנר
דליה דורנרצילום: פלאש 90

נשיאת מועצת העיתונות, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, התייחסה בריאיון לגיליון החדש של כתב העת "עורך הדין", למתקפותיו של ראש הממשלה על התקשורת.

"אני על נתניהו האיש לא כועסת בכלל. זה דבר טבעי שאדם מתגונן. אין אדם נתפס על צערו. קח את הספר של אולמרט ותראה תהליך דומה. הקושי נובע מכך שמדובר באיש ציבור, בעל תפקיד ציבורי בכיר, שציבור רחב תומך ומאמינים בו, ולהתבטאויות שלו יש אימפקט החורג מהתגוננות של אדם רגיל שנחקר או שמואשם", ציינה דורנר.

עם זאת, דורנר מתחה ביקורת על טענתו של נתניהו שהוא אינו מקבל זמן מסך, "הוא לא מקבל זמן מסך?! כולם רוצים לתת לו זמן מסך. להיפך, ראש הממשלה הנוכחי מבחירתו מתראיין לעיתים רחוקות. כאמור, אני מבינה אותו כבן אדם המרגיש פגוע. אבל חובטים בו כי יש מה לכתוב עליו. אם לא היו תיקים, ולא היו חקירות, ולא היו תמלילים – גם לא היו פרסומים".

"עיתונאי מקצועי, אם יש לו ידיעה שיש בה עניין ציבורי, הוא מפרסם אותה אם הפרסום אינו אסור. כמובן, אם אתה האיש שעליו כותבים ביקורת יום יום, כי יום יום חדשות, אתה לא אוהב את זה. אבל זה העיתון, ואני כנשיאת מועצת העיתונות, כאזרחית מדינת ישראל, רוצה עיתונות חופשית. יש עיתונים שונים עם דעות שונות, וטוב שכך. יש ערוץ 20, וערוץ 7, ומקור ראשון, אז לא חייבים לקרוא הארץ. אגב, למרות שאני מבינה את הפגיעה, איני לא חושבת שהביקורת על התקשורת תועיל. יש חזקת חפות, עדיף לקחת עורכי דין טובים ולנהלך את ההליך כמו שצריך", הוסיפה.

דורנר ציינה גם כי המתקפות חסרות תועלת, "למשל, אריה דרעי תקף בשעתו לא רק את העיתונות אלא את בית המשפט והיה לו קהל אדיר והיו הפגנות, מה קרה ? הוא הורשע, למרות שפוליטית המתקפות עזרו למפלגה שלו. כאמור, השופטים צוו 'לא תגורו מפני איש'. גם אם תהיה לנתניהו עיתונות מאה אחוז אוהדת, זה לא ישנה את התוצאות. אני יכולה להבין את צערו, אבל העיתונות שלנו מגוונת".

בריאיון התייחסה דורנר גם למתקפה על בית המשפט העליון, "לא צפיתי את העימות כפי שהוא מתנהל בתקופה האחרונה. אבל הדמוקרטיה שלנו היא חלשה, חסרה פיגומים חוקתיים ומאפשרת מצבים לא רצויים. אומנם יש לנו בית משפט, יש לנו עיתונות חיה ובועטת, אבל הבסיס הוא רעוע".