הנשיא בישיבת מחניים: "קחו אחריות על ה'יחד' שלנו"

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע הבוקר (ראשון) לגוש עציון לפתיחת שנת הלימודים בישיבות ובתלמודי התורה, בישיבת ההסדר אור תורה מחנים, בה למד דביר שורק ז"ל.

את ביקורו ליווה ראש הישיבה הרב שלמה וילק. ״דמותו של דביר שבתה את לב כולנו בעוצמות שהקרינה: תלמיד ישיבת ההסדר שלפני הגיוס קונה לרבו את הספר האחרון של דוד גרוסמן. מבניה היפים של הארץ הטובה".

עוד אמר הנשיא בדבריו לתלמידי הישיבה, "יום הזה, בראש חודש אלול, עובר קול גדול בבתי המדרש בארץ ובעולם. קול שמרעיד את הלבבות. חודש אלול. או כפי שאמרו רבותינו, במקום 'חודש' אלול, 'קודש' אלול. יש כאלה בני עדות המזרח, המשכימים לסליחות. ויש כאלה, המסתפקים בהאזנה, לקול השופר, עם סיום תפילת שחרית. כאן, בישיבת מחניים אין אנו זקוקים לצעקה.

ליבנו עוד צועק, מאז נפקד מקומו של דביר שורק הי"ד. את חסרונו אנחנו מרגישים בנפשנו, בלבנו. בן 19 נער יפה עיניים וטוב רואי. דמותו של דביר שבתה את לב כולנו בעוצמות שהקרינה: תלמיד ישיבת ההסדר שלפני הגיוס קונה לרבו את הספר האחרון של דוד גרוסמן. מבניה היפים של הארץ הטובה, שסבו, הרב בנימין הרלינג הי"ד, נרצח בידי בני עוולה בשומרון והוא פועל לקרב בין בני נוער ערבים ויהודים כאן באזור. סמל של תקווה ואמונה ורוחב דעת".

צפו: ריבלין מתקבל בניגון בישיבתו של דביר הי"ד

בדבריו באשר לאחריות של מנהיגי ישראל על יצרת מרחב בטוח לכולנו דיבר הנשיא על פרשת ׳עגלה ערופה׳ ואמר "כאשר מוצאים הרוג, חלל, שאין ידוע מי רצח אותו, באים זקני העדה, ואומרים: 'יָדֵינוּ, לֹא שָׁפְכוּ אֶת-הַדָּם הַזֶּה, וְעֵינֵינוּ, לֹא רָאוּ. כַּפֵּר לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר-פָּדִיתָ, ה', וְאַל-תִּתֵּן דָּם נָקִי, בְּקֶרֶב עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל'. כבר חכמינו מדגישים כאן, את הסמל של לקיחת האחריות, בידי זקני העדה. ברור ש'זקני העדה' לא שפכו את הדם, אבל הם מבקשים כפרה. הם מבקשים כפרה, כי עליהם מוטלת האחריות, לקחת את המרחב הציבורי במדינה, ולהפוך אותו למרחב בטוח".

"זו האחריות שלנו, של מנהיגי ישראל, לדאוג בסיוע צה"ל וכוחות הביטחון, שהמרחב כאן ביהודה ושומרון ובכל רחבי מדינת ישראל יהיה מרחב בטוח", הדגיש הנשיא והוסיף: "מרחב שבו נערה תוכל ללכת עם משפחתה לטבול במעיין, ושבו נער ישוב לבית מדרשו, כשהוא צועד ללא חשש. ואת האחריות הזו איננו מסירים מאתנו".

הנשיא המשיך: "אבל, דביר שלח אותנו עם אחריות נוספת, עם צוואה נוספת. צוואה לשיח ולקשר בין השבטים השונים והזרמים השונים בתוככי העם בישראל. דווקא ערב הבחירות כשהרוחות סוערות והשיח מתנוול, אני מפציר בכם אל תאמינו להסתות, ולהכפשות. אל תקשיבו לקולות, שלהוטים להקצין את השיח, מימין או משמאל. קחו אחריות על ה'יחד' שלנו, כי רק ה'יחד' הזה, הוא הערובה לעוצמתנו הוא הערובה הטובה ביותר לביטחוננו."

הנשיא ברך את ראשי הישיבה ורבני בית המדרש ואמר: ״אשרי בית המדרש שאלו גידוליו. אשרינו שאלו בנינו אוהבי הארץ, אוהבי התורה ואוהבי העם והאדם. מי ייתן ובית המדרש הזה, ימשיך להצמיח גדולים יפים לתפארת עם ישראל, ותהא שנת הלימודים שנה טובה ופורייה שנת שלום בארץ ושמחת עולם ליושביה."

החברים של דביר הי"ד פותחים את השנה בניגון