לפיד וגנץ
לפיד וגנץPhoto by Flash90

יו"ר ''כחול לבן'' ח''כ בני גנץ הגיב הערב (ראשון) לירי טילי הנ''ט לעבר כוחות צה''ל בגבול הצפון, והורה להקפיא את קמפיין הבחירות של המפלגה.

"ממשלת לבנון צריכה לדעת כי תישא באחריות על כל פעילות טרור שמתבצעת משטחה. אנו יודעים כי צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים לכל אתגר ואיננו ממליצים לאיש להעמיד אותנו במבחן", אמר גנץ.

''בפעילות נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל או ריבונותה אין אופוזיציה וקואליציה. לאור המצב הביטחוני הנחיתי להקפיא בשלב זה את הקמפיין", הוסיף.

דקות לאחר מכן הגיב ח"כ יאיר לפיד לתקרית הירי בגבול הצפון ותקף את ראש הממשלה נתניהו. ''ילדי הצפון במקלטים רק מסיבה אחת: כי ביבי הפר את מדיניות העמימות המצליחה בגלל הבחירות", אמר לפיד.

''זה מה שקורה כשראש הממשלה עושה פוליטיקה על חשבון הביטחון. מחזק את חיילי צה״ל ומפקדיו שעומדים על המשמר", הוסיף המועמד לראשות הממשלה.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב ללפיד: ''מאיפה הבאת את הקשקוש הזה? אתה יודע מה קורה כשעושים פוליטיקה על חשבון המצב הביטחוני הרגיש? מפסידים בבחירות. זה לא יותר מציוץ מיותר ולא במקום''.

בליכוד תקפו בחריפות את לפיד ומסרו: "יאיר לפיד הצטרף לשותפיו הטבעיים מהרשימה המשותפת ותקף את ראש הממשלה נתניהו באותן דקות שבהן הוא מנהל באחריות ובנחישות אירוע ביטחוני מורכב בצפון. ראש הממשלה נתניהו מנע מלחמה ושמר על אזרחי ישראל וחיילי צה״ל בזמן שלפיד שיקר כשאמר שתושבי הצפון במקלטים.

''לפיד שגה קשות כשבחר לעשות פוליטיקה קטנה על חשבון חיילי צה״ל בזמן שהם נלחמים בחיזבאללה. באותה דקה שבה לפיד צייץ את שקריו, גנץ הודיע שהוא מפסיק את הקמפיין. כרגיל חוסר תיאום בבלגנץ. אסור לתת לאדם מסוכן וחסר אחריות כמו יאיר לפיד להיות ראש ממשלה", הוסיפו בליכוד.

החמ"ל בפיקוד צפון במהלך ההתחממות בגזרהדובר צה"ל