"לא ייתכן שהחוצפה תהיה בצד אחד בלבד"דוברות

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מבכירי ''ימינה'', השתתף הערב (ראשון) בטקס חנוכת הישיבה שבראשה עמד הרב אחיעד אטינגר הי"ד בדרום תל אביב.

סמוטריץ' ציטט דברים שכתב הראי"ה קוק זצ"ל וקישר אותם להווה. "בתקופה שלנו, בדורות האלה של עקבות משיח, העולם מאופיין בתכונה של 'חוצפה יסגא'. דברים מתקדמים ויוצאים מן הכוח אל הפועל בעזות ושבירת מוסכמות. חוצפה זה נכונות לפריצת דרך, לחדשנות".

הוא הבהיר כי "לא ייתכן שהחוצפה תהיה שמורה לצד אחד בלבד. לא ייתכן שצד אחד בלבד יצעד כאן ברחובות עם ערכים מעוותים ומסולפים בחוצפה ובגאווה - והקדושה תהיה רגועה, נחמדה. הדרך לקרב את עם ישראל היא בחיוך, בשמחה, במאור פנים אבל עם התכונה של החוצפה והעזות. אף אחד לא יכתיב לנו מה מותר לומר ומה אסור. אפשר להית חצוף "בשמחת צדיקים ועליצות קודש של ישרי לב", כפי שכותב הרב".

"אפשר לחייך לשמוח ולהיות אופטימיים ולקחת על עצמנו עוד אתגרים ודגלים ואמיתות ולהיות חצופים ולשבור מוסכמות. ולומר גם דברים שלא כל כך אוהבים שאנחנו אומרים. כל מי שהכיר את הרב אחיעד הי"ד יודע שהחוצפה היתה הדבר הכי רחוק ממנו. כשהוא עזב את החממה הנעימה בישיבה ב'קדומים' ובה לכאן לא הבנו למה הוא עושה את זה. הוא גילה את החוצפה והעוז בכוח האמונה, של מישהו שיודע בדיוק מאין הוא בא ולאן הוא הולך", הוסיף סמוטריץ'.

לדבריו, "כמה שמחה, אור וטוב מביאה החוצפה הזו של הציונות הדתית על מפעלותיה. כמה לקיחת אחריו ונשיאה בעוד ועוד עול. אנחנו צריכים לעמוד בעוז ובאמונה על התורה והעם והארץ ולא לפחד מחוצפה ולעשות אותה 'בשמחת צדיקים ועליצות קודש של ישרי לב'".

סרטון הסליחות של ''ימינה''