שחקני מכבי הערב בבלומפילד המחודש
שחקני מכבי הערב בבלומפילד המחודשצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

רמז לבאות? מאז המחזור השביעי בעונה הקודמת, הובילה מכבי תל אביב את טבלת ליגת העל בכדורגל. 31 משחקים רצופים עמדה האלופה הצהובה מת"א בצמרת טבלת ליגת העל בכדורגל בדרך לתואר אליפות אחרי שלוש שנים ובהפרש נקודות גדול במיוחד על פני כל היתר.

עד כדי כך הייתה מכבי עליונה על כל הליגה שכולן חששו לפגוש אותה, כולן חוץ מאחת - בני יהודה תל אביב.

שתי הקבוצות נפגשו 134 פעמים בליגה הבכירה ומאזן הניצחונות פונה בצורה ברורה וחדה לטובת המכבים אך בעונה שעברה הייתה בני יהודה לכבשה השחורה של היריבה העירונית הבכירה כשהייתה ליחידה שהצליחה לנצח אותה מבין כל קבוצות הליגה, ועוד פעמיים - בליגה ובחצי גמר הגביע.

ובכל זאת, גם האופטימיים מבין אוהדי בני יהודה לא האמינו כי גם הערב (ראשון) במשחק שהתקיים באצטדיון בלומפילד המחודש במסגרת המחזור השני של ליגת העל בכדורגל, תצליח הקבוצה הכתומה משכונת התקווה לעצור את המכבים.

בפעם הקודמת שנפגשו השתיים לדרבי במחזור השני של הליגה, בדיוק לפני 6 שנים, ב-1 בספטמבר 2013, הצליחה בני יהודה רק למתוח את המכבים כששער של פריצה בתוספת הזמן בבלומפילד העניקה ניצחון לצהובים, הערב באותו המקום - הצליחו הכתומים במשימתם כשסיימו בתיקו 0:0 מעורר כבוד.

26,513 האוהדים שהגיעו למשחק הבכורה של מכבי באצטדיונה הביתי המחודש, אצטדיון בלומפילד ראו את מערכת ה-VAR מצילה את בני יהודה מבעיטת עונשין מ-11 מטרים שלא הייתה ולמעשה הביאה בסופו של דבר גם להרחקתו של דור פרץ בכרטיס צהוב שני ואדום בדקה ה-45, לאחר שספג את הצהוב הראשון על התחזות.

בני יהודה לא ניצלה את היתרון המספרי בכדי לכבוש ובסיום הדרבי התל אביבי הראשון של העונה והראשון מזה 3 שנים שמתקיים בבלומפילד מסתיים בתיקו 0:0 היסטורי.

בני יהודה שניצחה במחזור שעבר בבלומפילד את קריית שמונה מפספסת הזדמנות לפתוח את העונה עם שני ניצחונות רצופים, דבר שלא עשתה מאז הפעם האחרונה שהגיעה לפלייאוף הליגה האירופית, לפני עשור.

מכבי? זו לא מצליחה לנצח את הכבשה השחורה משכונת התקווה ועונה שלישית ברציפות שלא מצליחה לפתוח עם שני ניצחונות רצופים גם כן, אך היותר חשוב עבורה - היא כבר לא במקום הראשון בטבלת ליגת העל בכדורגל, לראשונה מזה 31 מחזורים ולמעשה ממשיכה את היכולת הרעה שלה מהמסע האירופי בתחילת העונה. זה עוד ייגמר באובדן תואר האליפות.

אחרי שני מחזורים באצטדיון המחודש, דווקא בני יהודה הקטנה היא המארחת היחידה עד כה שכבשה באצטדיונה הביתי. אז אולי החזרה לבית לא הייתה טובה לתל אביביות? 0:0 רביעי בליגה בארבעה משחקים מרובי קהל מפתיחת העונה.