לפיד
לפידצילום: קובי ריכטר/TPS

חבר הכנסת יאיר לפיד תוקף את דברי ראש הממשלה אתמול (ראשון) ולפיהם בכוונתו להביא להחלת ריבונות ישראל על הישובים ביהודה ושומרון. לטעמו של לפיד רעיון שכזה אינו אפשרי כלל ועיקר.

בראיון ל'כאן רשת ב'' קובע לפיד כי "אי אפשר להחיל ריבונות יהודית על הישובים. המשמעות של דברי נתניהו היא ריבונות על 2.9 מיליון פלשתינים ותשלום ביטוח לאומי להם". לדבריו כל ראשי מפלגתו שותפים לעמדתו זו וריבונות על גושי הישובים צריכה להיות חלק מהסדר מדיני.

"ריבונות היא דבר שנעשה על שטח. חוץ מסמוטריץ' אין בעולם מי שחושב שזה רעיון טוב. נתניהו בן ערובה של השותפים שלו כי הוא רוצה חסינות. מה שמפחיד אותו זה שהוא יילך לבית סוהר ולכן הוא הולך לאלקנה לאומר דבר שאין בינו לבין המציאות שום קשר".

עוד התייחס לפיד למתיחות בצפון וקבע כי ראש הממשלה חושף פרטים ביטחוניים כחלק מהמהלך הפוליטי לקראת הבחירות. "בכישלונות הוא נעלם ורק כאשר נראה לו שיש הצלחות הוא מופיע בטלוויזיה ומספר שהכול בזכותו".

לפיד אינו סבור שהמתיחות בצפון נועדה לדחות בחירות וכשנשאל אם יתכן והמתיחות נועדה להביא לממשלת אחדות הוא מבהיר כי מפלגתו לא תשב עם נתניהו גם אם המציאות מתוחה, "וחוסר האחריות שלו בימים האלה היא תזכורת למה לא נשב אתו".