יקבלו אזרחות. גרמניה
יקבלו אזרחות. גרמניהצילום: אייסטוק

גרמניה הודיעה על הקלה בתהליך ההתאזרחות לכמה קבוצות באוכלוסייה, בכלל זה יהודים שנמלטו מאימת המשטר הנאצי. על הצעד הוכרז ביום שישי, בשני צווים שפרסם משרד הפנים.

ההקלות ישפיעו על כמה מאות פונים שהגישו בקשה לקבלת אזרחות גרמנית ונדחו משום שנולדו לאם גרמניה אך לא לאב גרמני. עד 1953 קבע החוק שאזרחות גרמנית יכול להוריש רק אב לילדיו.

"גרמניה צריכה לעמוד במחויבות ההיסטורית שלה", הסביר שר הפנים הורסט זהופר בהצהרה שמסר, והוסיף כי הוא רוצה לעזור לאנשים שהוריהם או סביהם נאלצו להימלט מגרמניה.

"באמצעות הצווים המשפטיים שייכנסו לתוקפם מחר, ניצור חקיקה מהירה שתעניק לאנשים הללו את האפשרות לקבל אזרחות גרמנית לאלתר", ציין.

הצווים החדשים מקלים את התנאים הדרושים לקבלת אזרחות, ויאפשרו, בין היתר, למבקשים שנולדו לאם גרמניה ולאב זר, להשיב לעצמם את האזרחות, זאת בתנאי שנולדו לפני אפריל 1953.

ההקלות יסייעו ליהודים שנאלצו להימלט מגרמניה אבל גם לבריטים רבים שצובאים על דלתות רשויות ההגירה בגרמניה, ככל הנראה בגלל החשש שהחלת הברקזיט תמנע מהם את ההטבות שמעניק האיחוד האירופי.

בשנתיים האחרונות רשמה גרמניה עליה משמעותית בבקשות התאזרחות מבריטים שהוריהם נולדו בגרמניה. המדובר ב-1500 בקשות, לעומת כמה עשרות בשנים הקודמות.