לחץ
לחץצילום: F123

על פי נתוני המכון, בסקר שנערך בין 2,000 איש, 65% מהנשאלים אמרו כי לחץ במקום העבודה גרם לקשיים רבים עבורם. הנשאלים תיארו את התופעות הנקשרות בלחץ: כך למשל, 34% דיווחו על נדודי שינה, 44% על טיקים ובעיות בעיניים, 12% הודיעו מתישהו במהלך עבודתם שהם חולים רק בגלל לחץ.
לחץ הוא המגיפה של המאה ה-21 ונקשר בתופעות נפשיות ובריאותיות רבות כאשר אין ספק ששגרת העבודה האינטנסיבית הנהוגה כיום מחמירה את המצב.

כיצד ניתן להתמודד עם לחץ יומיומי ונדודי השינה או התופעות הנלוות ללחצים היומיומיים?

ניהול השגרה בדרך נכונה
כניסה למסגרת היא חשובה מהבחינה שיותר קל לשלוט בעבודה מאשר לתת לעבודה לשלוט בכם. חשוב לתכנן לוח זמנים שפוי עם הפסקות בין משימות ולחלק את המשימות על בסיס סדר עדיפות על מנת להספיק את מה שדחוף ולחכות עם מה שסובל דיחוי. ניתן לסדר את היומן כל יום מחדש או שבוע ואפילו חודש ורבעון קדימה וכן לנסות לייעל תהליכים כמו כתיבת ווטסאפ או מיילים כתחליף לשיחות ארוכות ולהשתמש בכלי אוטומציה שונים לתזכורות או תהליכי עבודה מזורזים כדי להפחית מהעומס. חשוב לקחת הפסקות להירגעות על מנת להטעין כוחות ואנרגיות להמשך היום. זכרו שסדר זה שם המשחק – ארגון התכנים, קביעת פגישות מבעוד מועד, היערכות מקדימה ואפילו סודר שולחן העבודה מסייעים בהתייעלות.

טכניקות הרפיה תוך כדי עבודה
כמו שחשוב לקחת מעת לעת הפסקות וימי חופש להטענת המצברים, כך חשוב גם לבצע פעילות גופנית המסייעת בשחרור אנדורפינים שמעלים את מצב הרוח ומסייעת בהשגת שלווה בין אם זה בתחילת יום עבודה או בסופו וכן טכניקות הרפיה כמו דמיון מודרך, נשימות עמוקות, יוגה, מדיטציה, NLP, האזנה למוסיקה נעימה וכל מה שיכול להקל על התמודדות עם לחץ יומיומי. שנת לילה חשובה מאוד והיות וכתוצאה מלחץ עשויים לסבול מנדודי שינה, כדאי להפסיק עם צריכת הקפאין מספר שעות לפני שעת השינה ולבצע מעין טקס מרגיע טרום שינה כמו מוסיקה רגועה או אמבטיה חמה וניקוי המחשבות השליליות טרם לכתכם למיטה לישון.
שימו לב שגם למזון השפעה על הלחץ כאשר חשוב להימנע ממשקאות מעוררים יתר על המידה וממזונות שעשויים לגרום לאי נוחות בבטן, כמו גם סוכר, ממתקים, שתיה ממותקת, חומרים משמרים ומזון מעובד. מנגד, יש להרבות בסיבים תזונתיים ולגבש תפריט עשיר בוויטמינים ומינרלים וכן בתוספים במידת הצורך, כיוון שחסכים תזונתיים עשויים להחמיר את תחושת הלחץ.

מצאו חבר לשוחח עמו בעבודה על הלחץ, תמיד טוב שיש אוזן קשבת. בדקו מה מקל עליכם בהתמודדות עם משימות והשקיעו ביצירת סביבת עבודה נעימה במקצוע שתאהבו כולל חופשות לחידוש האנרגיות ובמציאת פתרונות להתמודדות עם מצבים רגשיים מלחיצים במהלך העבודה ומחוץ לשעות העבודה.

*** רסקיו מסייע להתמודד במצבי לחץ ומתח יומיומיים. לפרטים לגבי סדרת המוצרים מבית פרמה גורי היכנסו לאתר רסקיו רמדי.