ח"כ אסף זמיר
ח"כ אסף זמירצילום: Hadas Parush/Flash90

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) הביע הבוקר (שני) תמיכה בהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול בצפון אך שאל "למה כשאותו טיל נורה מעזה ויש הרוג אזרח ביבי נתניהו לא מתייצב ומדבר על זה? הוא ראש ממשלה של הצפון ולא ראש ממשלה של הדרום?".

בראיון לרדיו 103FM התייחס ח"כ זמיר לציוצים הסותרים בין ראשי מפלגתו. "שניהם צודקים. הוא (בנימין נתניהו, י"ג) עושה פוליטיקה מהביטחון ועדיין אפשר לעצור ולעשות פאוזה רגע".

"אני לא אכנס אתך לשאלה למה אחד אמר ככה ושהשני אמר אחרת, כי יש לנו קמפיין שאנחנו מנהלים ויש לו אסטרטגיה. הדברים מתואמים יותר משחושבים, יש מאחוריהם חשיבה יותר משחושבים. דברים שמפורשים אצליכם כחוסר תיאום אינם תמיד חוסר תיאום", הוסיף.

"נכון היה לעצור אתמול ולומר 'רגע, כשיורים לא עושים פוליטיקה', זה נכון שגילינו די מהר אחרי הכל שנעשתה פה פוליטיקה דווקא מהצד של נתניהו. פה כחול לבן נמדדת ממפלגות אופוזיציה אחרות או ממפלגות אלטרנטיבות שלטוניות אחרות. אפשר להגיד לפעמים שביבי נתניהו עושה מדיניות לא טובה ואפשר גם להגיד כשהוא עושה מדיניות טובה,זה חלק מהתפיסה הממלכתית שלנו", אמר.

"אפשר לגבות אותו בצפון ולשאול למה כשאותו טיל נורה מעזה ויש הרוג אזרח ביבי נתניהו לא מתייצב ומדבר על זה? הוא ראש ממשלה של הצפון ולא ראש ממשלה של הדרום? אפשר לשאול את השאלה הזאת ועדיין להגיד שהמדיניות שלו מול לבנון הייתה מדיניות ראויה".

ח"כ זמיר מעריך שהסיכויים שלהם לנצח בבחירות טובים. "ההערכה שלי היא שהסיכוי לנצח ולהחליף את השלטון במדינת ישראל בבחירות האלו, מבחינת ההרכב הפוליטי ודעת הקהל, גדול יותר משהוא היה לפני שלושה חודשים", אמר. "דבר אחד שמאוד הפריע להחלפת השלטון נגמר וזה מה שקראו לו פעם גושים, כי אין בשני הגושים וודאות מי ימליץ על מי ואנחנו רואים את זה גם באמירות של ליברמן".

לדבריו, "בהנחה ואחרי הבחירות ימינה מתפצלת, אז גם שם יש קבוצות שיכולות לעבוד עם כחול לבן. לא כולן, לא סמוטריץ' והאיחוד הלאומי, בטח לא בן גביר, אבל יש קבוצות אחרות שאפשר לעבוד איתן וגם המפלגות האחרות".

ח"כ זמיר הסביר, "באופן עקרוני גם הבית היהודי שהוא בלי האיחוד הלאומי ורפי פרץ הוא לא בצלאל סמוטריץ'. זה חיבור של הרבה מאוד מפלגות וזה יכול ללכת אחרת".

"אני לא יודע מה מפלגת העבודה תעשה אחרי הבחירות למרות גילוח השפם, כי אין שם גרעין שימנע את הכניסה לממשלת נתניהו. הרי אחרי הבחירות כולם יוכלו לומר אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו בחירות שלישיות. אני יודע לסמוך רק על עצמי, יכולות אחרי הבחירות לקום 2 ממשלות בישראל, ממשלה אחת זאת ממשלת ליכוד, סמוטריץ', ליצמן, בן גביר, והממשלה השניה היא ממשלה שתוביל כחול לבן, שתתבסס גם על שותפות עם הליכוד ותהיה רחבה ומתונה. אני לא יודע לסמוך על אף מפלגה מלבד כחול לבן שהיא לא תלך אחרי האופציה הראשונה, כי אז הערך שלה היה גבוה יותר ואפשר יהיה לקבל תפקידים".