מה תיירים רוצים?

מחקרים חדשים חושפים אילו מדדי האירוח זוכים למספר הביקורות הגבוה ביותר וגם טרנד חדש בעולם התיירות.

קובי פינקלר , ג' באלול תשע"ט

תיירות
תיירות
צילום: קובי פינקלר

מחקר חדש של Booking.com, שבאתרה קיימות יותר מ-173 מיליון חוות דעת, חושף כי אדיבותם של המארחים והיחס שהם מעניקים לאורחים, זוכים למספר הביקורות הגבוה ביותר, הרבה לפני רמת השירותים במקום האירוח, רמת הניקיון, הנוחות ואפילו לפני תמורה למחיר והמיקום.

לפי המחקר, תיירים גרמנים, אוסטרים וצרפתים נוטים לספק את חוות הדעת החיוביות ביותר על הצוות, בהשוואה לחוות הדעת הכללית שלהם על מקום האירוח.

עידן האינסטגרם העלה את קרנם של מלונות ואתרי אירוח שמצטלמים באופן מיטבי ויוצרים לעצמם ביקושים בקרב תיירים, אבל 76% מהישראלים עדיין סבורים שחוות דעת של מטיילים אחרים בנוגע לאופי המארחים, הם גורם חשוב יותר המסייע להם לזהות מארחים חברותיים ומסבירי פנים לפני ההזמנה. בהתייחס לנתון זה הציג הסקר נתונים דומים (75%) באשר לכלל האוכלוסייה הגלובלית שהשתתפה בו.

לפי המחקר, כשני שלישי מהמטיילים הישראלים (67%) ויותר מחצי מהמטיילים ברחבי העולם (53%) הודו שבחרו לא להזמין מקום אירוח מסוים עקב חוות דעת שליליות על המארחים, זאת למרות שהמחיר, המיקום והאיכות היו בדיוק מה שהם חיפשו. כשני-שליש (63%) הודו שהחופשה שלהם השתפרה כי האדם שניהל את מקום האירוח שלהם עשה עבורם מעל ומעבר למצופה.

נדמה כי בין האורחים שמחפשים את המארחים האדיבים מתגלה טרנד חדש בשוק התיירות לפיו תיירם "מנצלים" את אופיו של המארח על מנת לבחון אופציות למעבר למקום מגורים חדש. כך עולה ממחקר חדש נוסף של Booking.com אשר חושף כי 23% מהמטיילים הישראלים ושניים מתוך חמישה (40%) מהמטיילים ברחבי העולם מנצלים את תקופת האירוח אצל המקומיים בזמן החופשה, כדי "לנסות" יעד אשר בו הם שוקלים לעבור לגור בעתיד.

בעלי ומנהלי מקומות אירוח מקומיים נמצאים בעמדה מצוינת ויכולים לחלוק מידע קריטי עבור מי ששוקל מעבר קבוע למדינה חדשה. מטיילים סקרנים במיוחד אף מצפים מהמארחים להעניק להם טעימה מהחיים המקומיים.

המחקר מצא כי שליש מהמטיילים ברחבי העולם סבורים כי אירוח אצל מקומיים מהווה הזדמנות להכיר אנשים חדשים במקום. בנוסף, 44% מהם היו שמחים אף לקבל מהמארחים שלהם הזמנה למסיבה מקומית במהלך החופשה כדי לחוש טוב יותר את היעד הנבחן.