מזכיר המדינה מייק פומפאו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו
מזכיר המדינה מייק פומפאו עם ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: חיים צח / לע"מ

ממשל טראמפ שוקל לאפשר לאזרחי ארצות הברית שנולדו בירושלים לרשום בדרכון שלהם את מקום לידתם כ'ירושלים, ישראל'.

בראיון לאתר JNS אמר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כי "אנחנו בודקים ללא הרף את עניין הרישום בדרכונים ושוקלים לחיוב לעשות את השינוי הזה".

עד כה, ארה"ב לא אפשרה לרשום את מקום הלידה של אזרחים אמריקניים שנולדו בירושלים והיו מעוניינים בכך תחת מדינת ישראל, גם לאחר ההכרה של הנשיא טראמפ בבירה והעברת השגרירות אליה.

לפני כמה חודשים פנה האתר למשרד החוץ האמריקני שהבהיר אז, "נשיא ארה"ב הצהיר כי גבולות הריבונות הישראלית בירושלים הם סוגיה לשלב הסופי של המגעים בין ישראל והפלסטינים ועל כן לא שונה הנוהג לגבי רישום מקום הלידה של בדרכונים".

בארגונים היהודיים בארה"ב מגיבים לדברים של פומפאו בסיפוק. מנכ"ל בני ברית העולמי, דן מריאשין, אמר כי מדובר בחדשות מעודדות. "זה צעד שהוא בסך הכל הגיוני אחרי העברת השגרירות לירושלים והוא יהווה תיקון לעוול היסטורי".

נשיא התנועה הציונית האמריקנית, ריצ'רד היידמן, הוסיף כי "בית המשפט העליון בארה"ב כבר קבע כי נושא הרישום בדרכונים נמצא באחריות הממשל שהכיר בירושלים כבירת ישראל. הדבר הכי נכון הוא שמי שנולד בירושלים, כמו שלושת הנכדים שלי, יופיעו בדרכונם כמי שנולדו בירושלים שבישראל, ולא כאילו הם חסרי זיהוי של מדינה".

"זו החלטה חשובה ומשמעותית ביותר המאשרת את העובדה ארוכת השנים שירושלים היא בירת ישראל והדבר אינו שנוי במחלוקת", אומר מנכ"ל הקואליציה היהודית הרפובליקנית מאט ברוקס. "שוב הנשיא טראמפ וממשלו נוקטים מדיניות שהקהילה היהודית ייחלה לה שנים. טראמפ הוא ללא ספק הנשיא הפרו-ישראלי ביותר בהיסטוריה".