הזברה שתעזור לעסק שלכם להרוויח יותר

כל עסק יכול להגדיל את הרווחים לאחר הטמעת Zebra CRM אצלו במערכת. פגשנו לראיון את שמוליק שינברג – מנכ"ל אייקום תכנה.

תוכן שיווקי , ג' באלול תשע"ט | עודכן: 19:25

זברה
זברה
istock

בחודשים האחרונים, נתקלנו מספר פעמים במילים Zebra CRM אצל בעלי עסקים שסיפרו לנו שהעסק שלהם עבר מהפך לאחר הכנסת מערכת הזברה לפעילות אצלם.

לאחר בדיקות שביצענו, ביקשנו לשבת לשיחה עם שמוליק שינברג, מנכ"ל חברת אייקום תכנה – מפתחת ה-Zebra CRM.

שינברג מקבל אותנו בחיוך בפתח משרדיו בקריית מטלון בפתח תקווה. ביקשנו ממנו לתת לנו הצצה אל מאחורי הקלעים של החברה שמסייעת למאות עסקים להתקדם ולהרוויח יותר.

ספר לנו קצת על החברה שאתה המנכ"ל שלה.

אייקום תוכנה עוסקת בפיתוח מערכות אינטרנטיות מתוחכמות וייחודיות. לאורך השנים אייקום פיתחה פתרונות בתחומים שונים, כגון, ניהול תעמולה רפואית לחברות התרופות, מערכות שונות לתחום היהלומים, מערכות לניהול רצפות ייצור. בעשור האחרון אייקום ממוקדת בפיתוח מוצר הדגל של החברה - מערכת זברה CRM שהיא מערכת ניהול לקוחות בענן, הנותנת היום את הפתרון הרחב והמקיף ביותר בישראל לעסקים קטנים ובינוניים.

הופתענו לשמוע את הפרגון ואת ההערכה העמוקה שיש ללקוחות לא רק למערכת הזברה, אלא, לאופי הפעילות שלכם מולם. מה הסוד מאחורי מערכת היחסים הזו עם הלקוחות?

אייקום תוכנה, שמה לה למטרה בראש ובראשונה את הצלחת לקוחותיה. אנחנו רואים את הלקוח במרכז לא ברמת הסיסמה או המליצה, אלא, ברמה הפרקטית ביותר, כל יום וכל היום.

זה מוביל אותנו בשלושה מישורים: תהליך הקבלה של לקוח חדש, שירות מיטבי ללקוח קיים ושיפור מתמיד של המוצר עצמו.

המטרה הראשית של אנשי המכירות והשירות, הינה הבנת צורכי הלקוח. בהתאם להבנת הצרכים, אנשי המכירות והשירות מתאימים ומנחים את הלקוחות איך לנצל באופן מקסימלי את יכולות הזברה, כדי שהעסק שלהם יעבוד טוב יותר וירוויח הרבה יותר. בדרך זו הלקוחות גדלים באמצעות הזברה ואנו גדלים ומתפתחים איתם.

הבנת צרכי הלקוחות הינה קריטית בעת צרוף לקוח חדש, אבל קיים חידוש גדול יותר. החידוש הינו בכך שלאורך כל השנים בהן אנו מלווים את הלקוח, אנו מייעצים לו באופן שוטף ומדריכים אותו, על-סמך ניסיוננו הרב, איך לשפר את המכירות שלו, התפוקות שלו, שיטות העבודה ויעילותו כשהבסיס הוא שימוש נכון במערכת הזברה ויכולותיה. אנחנו לא פועלים בשיטת "שגר ושכח". צוות התמיכה והפיתוח וגם אני באופן אישי, נמצאים בקשר עם לקוחותינו בהצלחותיהם וגם בעתות משבר כדי לתת להם מקסימום תמיכה בכל מה שנוגע לפעילותנו.

שמוליק שיינברג
צילום: יח"צ

אז אתם הופכים להיות מעין שותף להצלחת הלקוח בפעילותו?

  • בעקבות העבודה הצמודה עם הלקוחות, הזברה CRM מתפתחת כל הזמן ומספקת פתרונות חדשניים שנותנים מענה ללקוחות שונים. כל השיפורים במערכת מתוכננים כך שיוכלו להיות מנוצלים על-ידי כמה שיותר לקוחות ובאופן קל וברור. זה אמנם עולה לנו יותר בשלב היישום, אבל באופן הזה, המערכת מתקדמת כל הזמן. בהתאם לכך, גם הלקוחות מתקדמים עם הזברה, ויכולים באופן רציף ותמידי לשפר את החברה שלהם על-ידי שימוש ביכולות המשופרות של המערכת.

מהיכן הכל התחיל? איך הגעת לנהל את החברה ואיך הגעת לעולם ה-CRM?

לאחר לימודי פיזיקה במסגרת העתודה האקדמית, שירתתי בחיל-האויר ולאחר שחרורי בדרגת סרן, פניתי לעולם העסקים. אייקום הוקמה כחברת פיתוח לפרויקטים בתחום התוכנה. לאורך השנים, מספר לקוחות מרכזיים שלנו, הזמינו מערכות לניהול הלקוחות שלהם. בהתאם לכך בנינו פלטפורמה בסיסית ולאחר זמן, הבנו שיש לנו מוצר מנצח ביד.

תכננו איך הופכים את היתרונות שקיימים בפרויקטים שפיתחנו למוצר מדף גמיש ואטרקטיבי. השקענו בצוות מפתחים איכותי ולאחר תקופת פיתוח לא קצרה, יצאנו עם הזברה CRM שהיא מוצר דגל בעל יכולות ייחודיות.

שוק ה-CRM הוא שוק פעיל מאוד ופועלות בו גם ענקיות כמו Salesforce, Microsoft ועוד, ואיכשהו Zebra CRM גדלה באופן קבוע כבר שנים, מה הסוד?

עובדה מעניינת אבל אולי לא כולם מודעים לה, היא שרוב המשק בנוי על עסקים קטנים ולא על חברות ענק. מערכת CRM נדרשת עבור כל עסק, אפילו עסקים קטנים עם מספר לקוחות מועט. ה- CRM נדרש, במיוחד במקומות בהם יש יותר מעובד אחד המטפל באותם לקוחות. כל עסק כזה, אפילו קטן יכול להפיק תועלת אמיתית, גבוהה מאד ממערכת CRM.

מערכות הCRM שציינת הן מורכבות ולעיתים קרובות גוזלות הרבה זמן ואף משעבדות את הלקוחות.

פעמים רבות חברות ה- CRM האלו משקיעות בלקוחות בשלב מכירת המערכת ולא בתמיכה בו. כתוצאה מכך הלקוח מוצא את עצמו עם מערכת שהוא לא מסוגל לתפעל בצורה יעילה והיא בעיקר הופכת לאבן-נגף.

ואתם יודעים לפתור את המורכבות הזו?

כן, למעשה זו הנישה אליה נכנסה חברת אייקום עם מערכת הזברה. ה-Zebra CRM נותנת מענה מלא – הן בשלב הכניסה לתהליך והן בשלבי העבודה השוטפים וגם בפיתוחים ייחודיים למען לקוחותינו. חשוב לי לומר שמצד אחד, המערכת מאד פשוטה לעבודה שוטפת ומצד שני, היא בעלת יכולות מתקדמות ביותר הנותנות מענה למגוון רחב מאד של צרכים ולסוגים רבים של לקוחות ושל שימושים.

ובכל זאת, למה לא לקחת את אחת המערכות הבינלאומיות בתחום ה-CRM?

בעסק קטן אתה לא צריך תכנה גדולה ומסובכת כמו אלה שציינת, כדי להביא את העסק ליעילות ורווחיות. ההיפך הוא הנכון – צריכים תכנה מתקדמת כמו ה-Zebra CRM, שיכולה להיכנס לפעילות בעסק בטווח של ימים ולעיתים אף תוך מספר שעות ולתת את כל מה שהעסק צריך בעלויות נמוכות ובהתאמה מקסימאלית לפעילות העסקית.

רוצה לדעת למה אני יודע שאני צודק? כי התכונות הללו, גורמות לעוד ועוד לקוחות להצטרף למערכת וזה גדל מידי שנה, במיוחד בישראל, שעברית זו שפת האם של המערכת שלנו, והתרבות העסקית הישראלית היא כר הגידול שלה.

אתה יכול לאפיין את הלקוח שלכם? לאיזה לקוח יהיה יתרון בעבודה עם המערכת שלכם?

כל עסק החל מעסק קטן עם 5-10 לקוחות בלבד ועד כאלה שמשרתים מאות ואלפי לקוחות וכמובן, עסקים בהם יותר מעובד אחד מטפל באותם הלקוחות. עסק כזה שמתחיל להשתמש בZebra CRM- יכול להפיק תועלת רבה מאד מהמערכת בזמן קצר.

המערכת מאד גמישה ובעלת יכולות אוטומטיות, המאפשרות לבעל העסק ולעובדיו, לרתום את הזברה לצורכיהם, והזברה, כמו שאנחנו אוהבים לומר, תרוץ ותרוץ בשבילו גם כשהוא ישן וגם כאשר הוא בחופשה.

איך היית ממליץ ללקוח שעדיין לא משתמש במערכת CRM, להיכנס לתחום?

שאלה מצוינת. תמיד קיים פחד מהחדש והלא נודע. לצורך כך, אנו מאפשרים ללקוחות להפעיל את המערכת שלנו באמצעות האתר www.zebracrm.com - לחודש ניסיון. כל אדם שמסוגל לגלוש באינטרנט ולהפעיל מחשב באופן בסיסי, ומעוניין לשדרג את העסק שלו בצורה משמעותית, צריך רק לרצות לנסות.

תוך זמן קצר, הוא כבר לא יבין איך הוא הסתדר פעם. אנחנו נותנים חודש התנסות בחינם בשמחה, מפני שמניסיוננו מי שמנסה את ה-Zebra CRM, גם ממשיך איתנו.

אם היית צריך לתמצת במספר משפטים את היתרונות של עבודה עם אייקום וה-Zebra CRM, מה היית אומר?

מערכת גמישה וזריזה מותאמת לתרבות הישראלית. המערכת ניתנת להפעלה בקלות ובאופן אינטואיטיבי ולכן זמן ההטמעה בארגון נמוך מאד. הזברה מודולרית, כך שגם כאשר חברה מתפתחת או משנה כיוון, ניתן להוסיף בקלות יכולות ונפחים לזברה, בכדי לתמוך בצרכים החדשים של החברה.

מעל לכל הדברים הללו, מערכת הזברה מתעדכנת כל הזמן. באופן הזה, לקוח שעובד עם המערכת, מתעדכן מדי שבועיים שלושה, ביכולות חדשות שנוספו לו למערכת.

לסיכום, איך אתה רואה את עולם ה-CRM, 5 שנים מעכשיו?

לפי מחקרים שמתפרסמים מפעם לפעם, למעלה מ-85% מהעסקים הגדולים בישראל משתמשים במערכות CRM בפעילותן העסקית ורק כ- 15% אחוז מהעסקים הקטנים והבינוניים במדינת ישראל, משתמשים ב- CRM. תוך 5 שנים, אני מעריך שבין 35%-45% מהעסקים הקטנים והבינוניים יעבדו עם CRM. מי שלא ישתמש במערכת כזו, יישאר מאחור מבחינה עסקית.

בנוסף, דור המנהלים הנכנס, פתוח יותר וחושש פחות לעבודה שוטפת בסביבה טכנולוגית. בהתאם לכך, מערכות ה- CRM, ישתכללו ויהפכו ליותר ויותר מדויקות, גמישות, ובעלות יכולות אוטונומיות ואוטומציה. מערכות כמו ה-Zebra CRM שמסוגלות להכיל את כל החידושים הללו ועדיין להיות גמישות ואטרקטיביות לעסקים קטנים – יובילו בסופו של יום את העולם הזה.