אתרי פרוייקט דיוק הנשק של חיזבאללה
אתרי פרוייקט דיוק הנשק של חיזבאללהצילום: דובר צה"ל

ישראל הזהירה את מועצת הביטחון של האו״ם מפני ההשלכות של התבססות ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, על רקע ירי טילי הנ״ט שלשום מלבנון לעבר כוחות צה״ל.

במכתב תלונה שהגישה ישראל למועצת הביטחון על ידי שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, נכתב כי ״מתקפת הטרור שביצע חיזבאללה בוצעה מתוך שטח המנדט של יוניפי״ל כחלק ממהלך רחב שמבצע הארגון במימון ובהכוונה איראנית במטרה לערער את היציבות האזורית״.

במכתב צוין כי החלטות המועצה מופרות באופן שיטתי בשל פעילות הטרור של חיזבאללה במדינה, ״מדינת ישראל התריעה לא פעם בפני הקהילה הבינלאומית כי חיזבאללה פועל להתעצם צבאית, כולל בתחום הנשק המדויק, וזאת תוך כדי הפרת החלטות המועצה 1559 ו-1701״.

עוד התייחס השגריר דנון ללגיטימציה שמעניקה ממשלת לבנון לארגון הטרור בשטחה. ״צמרת ההנהגה הלבנונית מודעת לפרויקט הדיוק, לא נקטה בצעדים להביא לסיומו ובמובנים מסויימים אף סייעה להסוואתו. לצד אלו מצטרפות ההתבטאויות האחרונות של מנהיגי המדינה המשקפות את עומק הבעיה. אנו מצפים שהמועצה תבהיר למדינת לבנון כי עליה לממש את ריבונותה, למנוע התקפות ואיומים משטחה כלפי ישראל ולרסן את חיזבאללה״.

השגריר הישראלי הזהיר כי ״פעולותיו ההתקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה והגיבוי לו זוכה מממשלת לבנון עלולים להמיט אסון על לבנון״.