גואלמן: לאזן בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת

עו"ד אבינעם גואלמן, יו"ר ועדת הקשר בבנימין של לשכת עורכי הדין, השתתף היום (שלישי) בכנס לשכת עורכי הדין ובשיחה עם ערוץ 7 מונה את הדברים שלדעתו יש לשנות במערכת המשפט.

"אין פתרון קסם לבעיית המתיחות בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת. אנחנו נמצאים בתקופת בחירות והדברים עולים שוב ושוב. חשוב להבין שיש פה קשר שחייב להתקיים ולמצוא את האיזונים הנכונים", אומר גואלמן.

לדבריו, "האיזונים היום בעייתיים ולא מספיק טובים. אני חושב ששרת המשפטים לשעבר שקד דחפה לכיוון נכון יותר, כדי להחזיר את האיזון למקומו. אני חושב שגם שר המשפטים הנוכחי מוביל את הקו הזה וזה קו נכון וחשוב. יש מקום מכובד לבית המשפט, אבל עליו לדעת את מקומו ואת הגבולות שלו. בסוף מי ששולט זו הממשלה והכנסת והן צריכות להוביל את התהליכים".

עו"ד גואלמן אומר כי הוא חלוק על ראש הלשכה שאמרכי כל פגיעה ברשות השופטת היא פגיעה בדמוקרטיה. "אני לא מסכים עם המשפט הזה באופן בו הוא נאמר. אני באמת חושב שצריך לשמור על איזונים ולא צריך לפגוע בבית המשפט במובן דרסטי".

לדבריו יש לערוך שינויים בשיטת בחירת השופטים. "הצורה שבה עד היום נבחרו שופטים בשיטה של חבר מביא חבר וועדות סגורות צריכה להשתנות. אני חושב שצריך להגיע ליכולת השפעה שבה הציבור עושה את הבחירות שלו באופן אחר, שישקף את כל אזרחי ישראל ולא באופן שקומץ קטן קובע ולוקח את הדברים למקום שנוח לו".