יצחק שמיר
יצחק שמירפלאש 90

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, הודיע כי ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר יונצח בשדרות.

דוידי שוחח הבוקר (רביעי) עם נכדתו של שמיר, מיכל דיאמנט, ועדכן אותה שבישיבת המליאה הערב תובא לאישור חברי המועצה הצעה לקריאת כיכר הרכבת בכניסה לעיר ע"ש ראש הממשלה לשעבר.

''מורשתו ופועלו של שמיר ז"ל ראוי להנצחה וכך יהיה בשדרות", הבטיח דוידי.

דיאמנט, נכדת ראש הממשלה המנוח, פרסמה אתמול (שלישי) פוסט בפייסבוק בו מתחה ביקורת חריפה על עיריית תל אביב, שהבטיחה להנציח את שמיר בעיר העברית הראשונה - ולא עמדה בהבטחה.

"אחת העוזרות של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמרה לי שלא פנו אליי משום שהתגלעו קשיים מול רשת 'עמל' שבית הספר משתייך לה", סיפרה דיאמנט. בסופו של דבר נקרא בית הספר על שמו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל.

במקביל הוצעה הצעה חלופית, לשנות את שמו של רחוב שלבים בדרום העיר. "הודעתי לאשת הקשר מהעירייה שרי מנהלת האגף לטקס אירועים והנצחה, שאני צריכה לבדוק עם משפחתי וכך אכן עשינו. נסענו למקום, פתחנו מפות, התייעצנו עם אנשים שמכירים היטב את העיר. בסופו של דבר, הגענו למסקנה שמדובר ברחוב שאינו ראשי, אינו מרכזי ואינו גדול - וניתן למצוא אופציות ראויות יותר", כתבה דיאמנט.

היא אף הציעה חלופה. "אופציה אחת שהצעתי היא החלפת שמו של רחוב קינג ג׳ורג׳ שבו נמצאת מצודת זאב לשמו של יצחק שמיר, כפי שהציע בעבר השר אופיר אקוניס. השנייה היא רחוב הקרוי כיום 2040, שנמצא בצפון תל אביב ואמור בעתיד הקרוב, לאחר הבנייה באזור שדה דב, להתחבר לרחוב אבן גבירול ולהפוך לרחוב מרכזי. היא דחתה את שתי ההצעות".

לדבריה, גם כשהוצע לה לשנות את שמו של רחוב המסגר בעיר והסכימה לכך, העירייה חזרה בה. "הוועדה החליטה שאינה מקבלת את ההצעה לשנות את שמו של רחוב המסגר לשמו של יצחק שמיר. גם שום אפשרות אחרת אינה מקובלת עליהם והאופציה היחידה שמוכנים לדבר עליה איתנו היא רחוב שלבים".

מעיריית תל אביב נמסר כי "במהלך כהונתו של ראש העירייה חולדאי הונצחו אנשי ימין רבים, ביניהם מנחם בגין, יצחק מודעי, יעקב מרידור ורחבעם זאבי. מעולם לא חווינו ניסיון של מישהו להכתיב לעירייה את מדיניות ההנצחה ובוודאי לא במסגרת התדיינות ברשתות החברתיות. למרות האמור בכוונת עיריית תל אביב יפו להנציח את ראש הממשלה יצחק שמיר ז"ל, שבהחלט ראוי להנצחה".

שמואל חייק, יו"ר JNF UK, אשר מימנה את הקמת הכיכר ויזמה את קריאת הכיכר על שמו של יצחק שמיר אמר, "ראש הממשלה יצחק שמיר היה ממקימי הארץ הזו, וממנהיגיה המוערכים ביותר. אנחנו שמחים שראש העיר אלון דוידי הוכיח שדין שדרות אינו כדין תל אביב".