הותר לפרסום סוכני משטרה חשפו עשרות שמיםדוברות המשטרה

היחידה המרכזית במחוז חוף של משטרת ישראל ניהלה במהלך השנה האחרונה חקירה סמויה ומורכבת, שכללה הפעלה רגישה ומסווגת של שני סוכנים בתוך המגזר הערבי, שאספו ראיות נגד עשרות חשודים.

המשטרה הצליחה במהלך החקירה הסמויה לאסוף ראיות שאפשרו את מעצרם הבוקר (רביעי) בעת ובעונה אחת של 24 חשודים, תושבי ואדי ערה, כפרי הגליל המערבי ואזור רמלה לוד, בגין עבירות חמורות ומסכנות חיים של סחר במטעני חבלה ולבנות חבלה, כלי נשק וסמים מסוגים שונים בהיקף רחב.

בנוסף, תפסה המשטרה והחרימה כלי רכב ונדל"ן בשווי של מיליוני שקלים, שיועברו לבחינת הליך חילוט.

מדובר בסוכנים שפעלו בקרב החשודים לאורך כשנה, לאחר שהצליחו לחדור אל הישובים הערביים, לרכוש את אמונם ולפעול בסביבתם באין מפריע, ובאופן זה הצליחו לרכוש מהחשודים במספר הזדמנויות שונות כלי נשק מסוגים שונים, מטעני חבלה, סמים בכמויות גדולות, לרבות קוקאין והרואין, תוך איסוף הראיות הנדרשות נגדם.

החשודים יובאו היום בשעות הצהריים בהתאם לצרכי החקירה, לדיון בבית משפט השלום חיפה, בבקשה להאריך את מעצרם. צפויים מעצרים נוספים.

במשטרה מציינים: "מדובר בהישג חשוב, במסגרתו מורחקים מהחברה גורמים פליליים המסכנים את שלומו ובטחונו של הציבור שומר החוק. מדובר בצמצום משמעותי בנגישות אמצעי הלחימה לידיים פליליות ואחרות ובכך הצלחנו גם לפגוע באופן משמעותי בצינור החמצן הכלכלי של גורמים פליליים, על מנת למנוע את המשך פעילותם הפלילית לצד כליאתם אחר סורג ובריח".

טרם המעצרים, התכנסו בשעות הלילה כוחות משטרה במטה מחוז חוף בחיפה והשתתפו בטקס רשמי במעמד מ"מ מפכ"ל המשטרה, ממ"ז חוף ור' רח"מ, בו נחשפו לראשונה הסוכנים.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר "מדובר בלחימה חכמה בפשיעה, המתוכננת בתעוזה ומיושמת במקצועיות למען ביטחון הציבור והגברת כושר ההרתעה".

ממ"ז חוף, ניצב פרץ עמר, הדגיש: "הפעילות של ימ"ר חוף בפרשיה הזו נוגעת ומשפיעה באופן ישיר על תמונת הפשיעה גם במחוזות אחרים, בדגש על תחום האמל"ח והסמים. מדובר בהישג בקנה מידה ארצי למען בטחון הציבור, כאשר אותם מחוללי פשיעה קבלו הלילה מהלומה ניצחת".

ר' אח"מ, ניצב גדי סיסו בירך את היחידה המרכזית על הפעילות הייחודית ואמר: "מדובר בפעילות ייחודית ומוצלחת של איסוף ראיות בתוך המגזר, כאשר קבעתם תו תקן גבוה של פעילות איכותית".

לסיכום אמר ר' ימ"ר חוף, נצ"מ אלי מגן: "המשטרה תמשיך להפעיל מגוון אמצעים ויכולות מבצעיות ומודיעיניות, במטרה להילחם בתופעות פשיעה חמורות, על מנת לאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לאזרחים שומרי החוק ולמצות את הדין עם מבצעי העבירה. הוכחנו יכולות מקצועיות בתוך המגזר והפעילות הזו תשנה את תמונת הפשיעה לאורך זמן רב".