ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: קובי ריכטר/TPS

שר החוץ ישראל כ"ץ (הליכוד) שוחח עם אילה חסון וסיפר על ניסיונותיו להסיר את האיום מתביעה של בכירים ישראלים בחו"ל בשל התפקידים שמילאו במלחמות ומבצעים צבאיים.

בעקבות ההכרזות של ראשי כחול לבן על כוונתם להקים ממשלה עם הליכוד ללא נתניהו כ"ץ מכחיש שאפשרות כזאת קיימת: "אני מכיר את הליכוד, אני בכיר בליכוד. אין סרט כזה, לא מבחינה מוסרית ולא מבחינה פוליטית שמישהו מחליף את נתניהו. לא לפני הבחירות, בתוך הבחירות ואחרי הבחירות. מדובר בספין. בכלל לא עוסקים בזה".

הוא ממשיך ותוקף את כחול לבן: "לליכוד יש דרך ברורה והוא גם מבצע אותה ובצד השני עושה סקר, טוב להיות נגד חרדים, אז הוא נגד חרדים. גנץ הרי אמר שהוא הולך לתת דף נייר פתוח לחרדים רק שיגידו מה הם רוצים, הוא כל יום סייר בבני ברק. פתאום יש סקר וליברמן לוקח לו כמה מנדטים - בום מחליפים את הסיסמא. אני חושב שהציבור יותר רציני ובוגר ממה שהפוליטיקאים האלה חושבים".

על האפשרות ששר התקשורת לשעבר איוב קרא הקליט את שיחותיו עם נתניהו: "הוא טוען שלא. אבל באופן כללי אנשים שעובדים יחד ומקליטים אחד את השני רק כדי שיוכלו להשתמש בזה בשעת כושר זה פסול בעיני".

בגזרה הביטחונית התייחס השר לאפשרות שישלמו לאיראנים 15 מיליארד דולר רק כדי שלא יפרו את ההסכמות: "זו כניעה מוחלטת".

והאם יחסי נתניהו עם התקשורת חוצים את כל הגבולות? "השאלה היא מי התחיל". לדבריו: "מצטייר שיש הפרזה וחוסר הוגנות. התקשורת צריכה לעשות חשבון נפש לא קטן".