מבנה השוק הסיטונאי בחברון
מבנה השוק הסיטונאי בחברוןצילום: דוד וילדר

יו"ר מפלגת ימינה, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר ליהודים לבנות במתחם ה"שוק" בעיר האבות.

לקראת הגעת ראש הממשלה לביקור בחברון אמרה שקד ''מספיק למשוך זמן, זה הזמן לבנות שכונה יהודית בחברון זה בידיים שלך. כל יום שרכוש הנרצחים בטבח תרפ"ט נמצא בידיו של ראש העיר הפלסטיני הרוצח - הוא יום של חרפה לאומית''.

לפני תשעה חודשים, בעת כהונתה כשרת המשפטים, השיגה שקד פריצת דרך משפטית שאישרה להפסיק את האחיזה של עיריית חברון ב"שוק", ולתכנן במקום שכונה יהודית גדולה.

''מה שנשאר כדי ליישם את ההחלטה ההיסטורית ולמשוך ימינה – זה האישור של ראש ממשלת ישראל. אנו מצפים מנתניהו להכריז עוד היום על החלטה זו", אמרו במפלגת ימינה.

ראש הממשלה יגיע לחברון היום כדי להשתתף בטקס לציון 90 שנה למאורעות תרפ''ט. לצד נתניהו יגיעו גם נשיא המדינה ריבלין ויו"ר הכנסת אדלשטיין.

משרד ההקדשים הפלסטיני טען כי ביקור נתניהו מהווה "הסלמה מסוכנת ופגיעה ברגשות המוסלמים והוא גורר את האזור למלחמת דת שתהיינה לה השלכות מרחיקות לכת אשר מזכירות לנו את ביקור (רה"מ) אריאל שרון (בהר הבית) בירושלים בשנת 2000 אשר הצית את אינתיפאדת אל-אקצה".

משרד ההקדשים קרא לציבור הפלסטיני להגן על המסגד האיבראהימי (מערת המכפלה) ולסכל את כל התוכניות החותרות להשתלט עליו ולסלק את המוסלמים.