נעם לביא
נעם לביאצילום: דובר צה"ל

שמי נעם לביא, בן 21, והערב (רביעי) אחרי כשנתיים וארבעה חודשים, אסיים את קורס חובלים.

אני גר בנופית עם הורי ושישה אחים. למדתי בבית הספר כרמל זבולון שנמצא ביגור שם הרחבתי לימודים בפיזיקה ומוזיקה.

לאחר סיום הקורס אשרת כסגן קצין מחלקת אלקטרוניקה באח"י סופה.

לקורס חובלים הגעתי לאחר ששמעתי המלצות רבות מבן דודי ששירת כחובל בשייטת הטילים של זרוע הים. הוא סיפר לי על תפקיד הכולל בתוכו עבודה משמעותית עם לוחמים בספינות, מקצועיות ואתגר.

נפתחה בפניי אופציה להתמיין למגמות אלקטרוניקה ומכונה, למרות שאת משמעות המקצוע אי אפשר להבין אפילו לא באופן כללי בשלב המיונים, התעניינתי דווקא במגמת אלקטרוניקה ובה שובצתי בהמשך.

מחלקת אלקטרוניקה בספינה היא מחלקה הכוללת בעיקר לוחמים מתחום מערכות ההגנה של הספינה. הסיבה לכך שזו המגמה אליה רציתי להגיע היא האתגר המקצועי הכלול במגמה בנוסף לאתגר האנושי הקיים בתפקידים נוספים אליהם אפשר להגיע כחובל.

היום, במבט לאחור, אני שמח מאוד שזו הייתה ההעדפה שלי ואני חושב שהמורכבות שבמקצוע בשילוב המורכבות שבפיקוד בים הופך את התפקיד לאידיאלי בשבילי.

האתגר הכי גדול בקורס, שהוא גם השלב הכי חווייתי, הוא ללא ספק השלב האחרון בו הצוערים מגיעים לספינה על מנת לקבל ללמוד בשטח את התפקיד ואת ההסמכה הסופית שהם צריכים כחובלים. השלב כולל הכשרה מפרכת, שגרה מבצעית וחוויות פיקוד אמיתיות ראשונות.

כבר לפני סיום הקורס הספקתי להשתתף בלא מעט הפלגות שהיו חלק ממשהו גדול ומשמעותי עליהן לא אוכל לספר. השילוב של כל אלה ביחד יוצר קצב של חוויות משמעותיות שמוסיפות גם הן לאתגר שבשלב.

אני גאה לסיים את הקורס, להגיע להיות סגן קצין מחלקה בספינה ומחכה לקבלת פקודים ביחד עם האחריות שבתפקיד.