תל אביב
תל אביבצילום: קובי פינקלר

נמל יפו, מרינה הרצליה, או דוכן מיץ טבעי בשינקין? איך מבלים הישראלים במהלך הנופש במלונות באזור תל אביב?

לקראת הסתיו וגיבוש קמפיין פרסום ושיווק לעידוד תיירות הפנים במלונות תל אביב רבתי, נבדקו הרגלי הנופש של האורח הישראלי בשנים האחרונות.

"בתקופת החגים אשתקד, גדל במלונות תל אביב רבתי מספר לינות הישראלים ב- 25% לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן (2017), והגענו לנתון מרשים של אירוח כ- 60,000 תיירים ישראלים בחגי תשרי ושל כ- 100,000 לינות", אומר עודד גרופמן, מנכ"ל התאחדות מלונות תל אביב רבתי.

"האתגר שלנו השנה", הוא אומר, "להמשיך את מגמת הגידול בלינות הפנים. לשם כך חקרנו וניתחנו: איך אוהבים הישראלים לבלות את חופשתם האורבנית אצלנו. בימים אלו אנו מגבשים, על סמך העדפות הנופש שמצאנו, את מבצע החגים, מראש השנה - עד סוכות, בשיתוף העירייה – מנהלת עיר עולם, הספארי ברמת גן ומגזין טיים אאוט".

לדבריו, "זיהינו כי, משך זמן השהייה מקובל של האורח הישראלי במלונות תל אביב רבתי נע בין 1.5 - 2 לילות בממוצע. התופעה אצלנו דומה למתרחש בכל העולם המערבי. הרגלי הצריכה השתנו וכיום מעדיפים האורחים הישראלים לצאת בתדירות גבוהה יותר מאשר בעבר לחופשות קצרות. הם גם מצפים לתמורה הוגנת ומשתלמת לכספם, הן בחוויית אירוח יוצאת דופן בבית המלון, והן בהיצע של סגמנטים תיירותיים נוספים".

בניתוח הרגלי הנופש, שנערך בהתאחדות, נמצא כי תחום האטרקציות התיירותיות - מרכז ענין רב, ובעיקר: אוהבים הישראלים את סביבת חוף הים, הטיילת של הרצליה ושל תל אביב, נמל תל אביב, העיר הלבנה, ויפו בכלל.

עוד נמצא כי, רבים מאורחי המלונות הישראלים, בוחרים בחופשה בתל אביב רבתי, לא מעט בזכות הגיוון והעושר של הסצנה הקולינרית.
ברשימת ההעדפות, עלו שמות של מסעדות שף ונושא, שחלקן נמצאות בבתי המלון.
ובמיקום גבוה גם נמצאו בתי קפה ושווקים דוגמת: שוק לוינסקי, מתחם שרונה, דוכני אוכל חוצות ומיצים טבעיים.

תחום הקניות מהווה נדבך נוסף ובולט בהעדפות הנופש. האתרים העיקריים, שאוהבים הישראלים הם: שוק הפשפשים ביפו, שוק נחלת בנימין וחנויות מעצבים.

בתחום התרבות רבים מאורחי בתי המלון הישראלים מנצלים את השהייה באזור לצריכת תרבות ונוהגים לבקר במוזיאונים ובגלריות, ומדגישים את מוזיאון תל אביב לאמנות ובית התפוצות ובערב הצגות ומופעים.

מה לגבי חיי הלילה? – בתחום זה ההתפלגות גדולה. יחד עם זאת, נמצא כי האורחים הישראלים יוצאים למועדונים ולברים, שחלקם, אגב, ממוקמים היום גם במלונות.

הסיורים הרגליים, הם תחום נוסף שמוזכר על ידי הישראלים כאטרקציה אהובה בתל אביב רבתי, וכן: סיורי SEGWAY וטיולי אופניים

ומה לגבי ילדים? האטרקציות התיירותיות הבולטות הן: פארק הירקון, הספארי ברמת גן, הנמל ומוזיאון הטבע באוניברסיטת תל אביב.

לדברי גרופמן: "מאז שנת 2010, הגידול בלינות ישראלים באזור תל אביב רבתי עומד על 73%, כאשר השוק הישראלי מגיע לכרבע מכלל הלינות במלונות".

הוא מוסיף: "2018 הייתה שנת שיא במספר לינות הישראלים במלונות תל אביב רבתי, עם כ- 870 אלף לינות ישראלים. במקביל, נוספו באזור 1,000 חדרי מלון חדשים".